Prasowanie spodni

Jak prasować spodnie w kant?
SamosiaSamosia - specjalista Tipy.pl

Dobrze wyprasowane spodnie sprawią, że będziesz wyglądać elegancko. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak szybko i bez żadnych zagnieceń wyprasować spodnie w kant.
1
Prasowanie kieszeni w spodniach
Wyprasuj kieszenie.

Przekręć spodnie na wewnętrzną stronę. Zacznij od prasowania kieszeni, przyprasuj je płasko do powierzchni.
2
Prasowanie rozporka i szwów
Przeprasuj rozporek, szwy i obszycia.

Przeprasuj powierzchnie wokół rozporka, później przejdź do szwów i obszyć jednej nogawki. Prasuj tam i z powrotem, aby uzyskać ładny płaski efekt. Tę samą czynność powtórz z na drugiej nogawce, a następnie obróć spodnie na prawidłową stronę.
3
Prasowanie pasa
Wyprasuj pas.

Nałóż pas spodni na koniec deski do prasowania, tak aby nogawki zwisały na podłogę. Zacznij prasować pas, obracaj spodnie wokół deski, dopóki nie przeprasujesz całości. Żelazko trzymaj delikatnie nad kieszeniami, aby uniknąć tworzenia się zagnieceń.
4
Prasowanie nogawek
Przeprasuj nogawki.

Złóż spodnie w kant, a następnie połóż je na desce do prasowania. Podnieś jedną nogawkę do góry, tak aby móc przeprasować wewnętrzną stronę nogawki znajdującej się pod spodem. Przeprasuj dokładnie każdy fragment, aż do krocza. Następnie przekręć spodnie tak, by móc przeprasować druga stronę tej nogawki. Tę samą czynność powtórz dla drugiej nogawki. Aby uniknąć marszczenia się materiału, prasuj jak najbliżej kantu, ale nie dotykaj go bezpośrednio.
5
Prasowanie spodni
Za pomocą pary utrwal kanty.

Aby utworzyć kanty na nogawkach spodni, wyrównaj je i połóż na desce do prasowania. Przyłóż żelazko dokładnie do krawędzi lub włącz funkcję parowania i przesuń je wzdłuż krawędzi na całej długości nogawki. Od razu zawieś spodnie na wieszaku i nie zapomnij odłączyć żelazka.

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

facet
22.06.2016
Nigdy nie pozwól kobiecie prasować spodni w kant i koszul bo na pewno ci je zniszczą. Zresztą to widać po powyższym artykule. Do prasowania kantki można użyć żelazka nawet z przed 2 wieków i mokrego materiału, króry musi być wyjątkowo czysty i można go użyć tylko raz. Do wyprasowania kantek potrzeba ok 1mkwadratowego czystego płótna. Żelazko przesuwa się po płótnie do całkowitego wysuszenia tego co pod spodem - czyli kantki. Lekko je przypala i dla tego jest potrzebne idealnie czyste płótno, by nie zostawić śladu na nogawce.
martusia
20.09.2013
pamiętam te czasy kiedy trzeba się było męczyć z prasowaniem żelazkiem bez pary. teraz jak są te parowe to jest w ogóle inny świat. z prasowaniem spodni i takich "codziennych rzeczy" to i tak jakoś dało radę, ale z zasłonami, pościelą, czy garniturem trzeba było specjalnie gdzieś biegać. teraz włączam żelazko i wszystko mogę zrobić w domu bez zbędnych wycieczek. a z tym pamiętaniem o wyłączeniu to też żalezy od żelazka. w wielu sjest już funkcja automatycznego wyłączania kiedy się go nie używa. nigdy nie miałem okazji sprawdzić, ale na pewno mój philips ją ma. to chyba już taki standard wśród nowoczesnych żelazek.