czapka ze swetra

Jak zrobić czapkę ze starego swetra?

Kristoff - specjalista Tipy.pl
Jeśli nie wiesz co zrobić ze starym swetrem, a żal Ci go wyrzucać bo bardzo go lubisz lub po prostu strasznie Ci się podoba możesz go wykorzystać w inny sposób. Spróbuj zrobić ze swetra czapkę. Teraz bardzo modne są fantazyjne czapki w różne wzory. Dlaczego więc nie spróbować?
P

* stary sweter,
* maszyna do szycia,
* tekturka,
* nożyczki.

1
Zmierz wymiary swojej głowy (lub głowy osoby, dla której ma być przeznaczona czapka). Potrzebujesz obwodu głowy i wysokości od karku i czoła do jej czubka.
2
Czas na zrobienie szablonu. Czapkę zrobimy z pięciu elementów. Podziel obwód głowy na 5 i dodaj do tego wyniku jakieś 2-3 centymetry. Następnie dodaj 2-3 centymetry do długości czapki.
3
Przenieś wymiary na tekturkę i wytnij z niej trójkąt.
4
czapka ze swetra - krok 4
Następnie przyłóż ją do swetra. Posługując się szablonem wytnij ze swetra pięć takich trójkątów.
5
czapka ze swetra - krok 5
Następnie odwróć wszystkie kawałki na lewą stronę i zszyj je razem na maszynie.
6
czapka ze swetra - krok 6
Tak powinna wyglądać czapka na lewej stronie po zszyciu wszystkich pięciu kawałków.
7
czapka ze swetra - krok 7
Teraz wystarczy, że przyszyjesz ściegiem ozdobnym - na przykład zygzakiem, krawędzie na szyciu, aby nie odstawały.
8
czapka ze swetra - krok 8
Odmierz teraz ze swetra pasek, który naszyjesz na brzegi czapki. Wymierz więc obwód czapki. Gdy wytniesz pasek zszyj jego końce ze sobą.
9
czapka ze swetra - krok 9
Przyszyj pasek do brzegów czapki jak pokazano na zdjęciu. Użyj tego samego ściegu jak poprzednio (krok siódmy).

Powiązane porady

poszewka na poduszkę
prasowanki na koszulkę
woreczki z grochem

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane