Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowa Dieta > Jak schudnąć na diecie Dukana?

Jak schudnąć na diecie Dukana?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Osobiście przetestowałam dziesiątki „diet cudów”. I powiem wam szczerze, że większość z nich to jedno wielkie oszustwo. Jeśli zależy wam na tym, żeby rzeczywiście schudnąć, czas przejść na dietę, która naprawdę działa, pozwalając nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale i dostarczyć organizmowi niezbędnych wartości odżywczych. Dietą tą jest dieta Dukana. Można podejść do niej restrykcyjnie, całkowicie unikając węglowodanów i tłuszczy lub rezygnując z nich jedynie w pierwszej fazie diety. Wszystko zależy od tego ile i w jakim czasie chce się schudnąć. Przeczytaj ten artykuł, a poznasz szczegóły diety Dukana.
1

Czym jest dieta Dukana?

Dieta Dukana, zwana również dietą proteinową lub białkową, polega w głównej mierze na spożywaniu produktów bogatych w białko, przy ograniczeniu węglowodanów i tłuszczy. Białko jest tutaj składnikiem dominującym dlatego, że nie tylko pozwala pozbyć się zbędnych kalorii, ale ma jednocześnie wpływ na przyrost masy mięśniowej.

2

Produkty, które można spożywać na diecie Dukana.

Dieta Dukana składa się z czterech faz: fazy uderzeniowej (zwanej też fazą ataku), fazy naprzemiennej, fazy utrwalenia i fazy stabilizacji.
Oto opis poszczególnych faz:

  • Faza uderzeniowa (ataku) – trwa do 10 dni (zależy od organizmu - test można sobie wykonać na oficjalnej stronie http://www.dukandiet.co.uk). Podczas jej trwania można spożywać produkty zawierające wyłącznie białko.
    Zaliczamy do nich:
    chude mięso (np. pierś z kurczaka), ryby i skorupiaki, mięso wołowe, szynka drobiowa, jaja, niskotłuszczowe produkty mleczne - do 3%, płatki owsiane - do 3 łyżek dziennie, herbata, kawa, woda gazowana, odtłuszczone mleko

  • Faza naprzemienna – trwa tak długo, aż osiągniemy upragnioną wagę. Prócz produktów bogatych w białko (wspomnianych powyżej), należy włączyć do diety warzywa, ponieważ celem tej fazy jest osiągnięcie docelowej masy ciała. Podczas tej fazy jemy naprzemiennie a mianowicie 1 dzień samo białko i 1 dzień białko + warzywa (z pominięciem ziemniaków, fasoli, bobu, kukurydzy itp.). Można jeść również naprzemiennie 7 na 7 - czyli 7 dni białka i 7 dni białko + warzywa.
    W tej fazie w dniach białko + warzywa możesz jeść:
    To co w fazie I oraz warzywa takie jak - brokuły, kalafior, kapusta, pomidory, fasola szparagowa, pieczarki, szpinak, dynia, brukselka, wszystkie warzywa liściaste. Warzywa można gotować lub jeść na surowo.

  • Faza utrwalenia – na tym etapie należy stopniowo zacząć włączać produkty zawierające w swym składzie węglowodany. Celem tej fazy jest utrzymanie docelowej wagi, osiągniętej w fazie poprzedniej.
    Produkty, które możesz spożywać:
    chude mięso, ryby, mięso wołowe, szynka, jaja, niskotłuszczowe produkty mleczne, płatki owsiane, herbata, kawa, woda gazowana, brokuły, kalafior, kapusta, pomidory, fasola szparagowa, pieczarki, szpinak, dynia, brukselka, owoce, sery - dania tłuste lub węglowodanowe wprowadzamy stopniowo do diety, na początku raz w tygodniu. Bezwzględnie raz w tygodniu jemy wyłącznie białko.

  • Faza stabilizacji – jak sama nazwa wskazuje, w tej fazie następuje stabilizacja masy ciała i rodzaju spożywanych produktów. Osoba będąca na diecie może jeść na co tylko ma ochotę każdego dnia OPRÓCZ jednego dnia w tygodniu. W tym dniu, zwanym dniem Dukana, można jeść wyłącznie pokarmy znajdujące się na liście Dukana z fazy uderzeniowej.

3

Oto lista innych produktów zalecanych w diecie Dukana:

chude mięso wołowe, chuda szynka, królik, cielęcina, wątróbka drobiowa, pierś z kurczaka, pierś z indyka, ryby, owoce morza, jogurty „0%”, chude twarogi, chude mleko, jajka, tofu, zielone warzywa, cebula, zioła i przyprawy, musztarda, ketchup bez cukru, otręby owsiane, kawa, herbata, woda gazowana, słodzik, gumy do żucia bez cukru.

4
Efekty diety Dukana są szybko zauważalne i bardzo zadowalające. Sama dieta nie jest tak restrykcyjna, jak jej konkurentki i opiera się przede wszystkim na zdrowym odżywianiu. Mam nadzieję, że i tobie pomoże w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Powodzenia!
Jak oczyścić organizm z toksyn? Domowe sposoby
Jak zwiększyć poziom dopaminy?
Jak wyliczyć prawidłową wagę?
Jak zrobić kotlety mielone Dukana?
 4.3/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

kuku - 2012-02-03
To jest pseudo przepis na diete Dukana! Jesli chodzi o czast trwania konkretnych faz jest to jakas porażka. Jesli ktos chce sie odchudzać niech lepiej skorzysta z ksiażki dr Pierre'a Dukana a nie szuka info na potralach z poradami.
anja - 2012-02-01
dobra dieta ale dla wytrwałych. Schudłam ale potem nagrzeszyłam i bardzo przytyłam i teraz muszę od nowa.
Polecam placuszki z otręb, bardzo sycące i doskonale smakują
Wiola - 2011-01-17
Do eqyd: Przykro mi, ale to nie jest dieta dla wegetarian. Jeśli koniecznie chcesz ją zastosować to pamiętaj, że nie możesz jeść soi zamiast mięsa w tej diecie, ponieważ dieta dukana jest dietą białkową - nisko-węglowodanową, a soja zawiera dużo węglowodanów i jest tłusta. To co możesz jeść w fazie ataku to:
(jeśli pijesz mleko zwierzęce)
- odtłuszczone mleko
- odtłuszczony jogurt
- odtłuszczony kefir
- odtłuszczone sery białe (zwykłe, wiejskie, bieluch 0%)
- otręby pszenne i owsiane (możesz sobie z nich zrobić chlebek Dukana)
- jajka (do 4 jajek dziennie i tyle białek ile chcesz)

- tofu (II faza)
eqyd - 2011-01-17
a co ma zrobić osoba będąca wegetarianką, jakie produkty stosować zamiast mięsa
 
Jak powszechnie wiadomo, śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dostarcza nam energii na cały dzień. Jest to...
Jak przygotować śniadanie proteinowe?
Jak powszechnie wiadomo, śniadanie to najważniejszy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt