aksamit

Jak czyścić aksamit?
axima - specjalista Tipy.pl

Miękka, delikatna tkanina jaką jest aksamit lubi towarzystwo bogactwa i elegancji. Pochodzi z Indii, w Europie pojawił się na początku XV wieku wraz z rozwojem technik tkackich. Początkowo używano go do wytwarzania strojów dworskich oraz strojów liturgicznych. Dzisiaj ta „królewska tkanina” wraca do łask, ale jak o nią dbać? Przedstawiam kilka pomysłów, które pomogą wam wyczyścić ubrania, zasłony i narzuty z tego materiału.
1
Aksamit jako bardzo delikatny materiał wymaga szczególnej uwagi podczas prania i prasowania. Lepiej nie prasować aksamitu jeśli nie posiadamy specjalnej deski wyposażonej w specjalne szpileczki , które pomagają zachować jego fakturę.

Co się tyczy prania , pierwszym krokiem jest usunięcie wszystkich plam i zabrudzeń miękką szczoteczką.
2
Następnie pierzemy i płuczemy materiał w letniej wodzie . Temperatura nie powinna przekraczać 30 stopni Celsjusza.
3
Po odwirowaniu całej wody rozwieszamy materiał tak , aby nie powstały żadne zagniecenia.
4
Kiedy materiał wyschnie przeczesujemy go w jednym kierunku miękką szczoteczką
?

Wskazówki
* W razie jakichkolwiek wątpliwości co do sposobu czyszczenia lepiej zdecydować się na czyszczenie chemiczne.
* Jeśli natomiast chcemy odświeżyć materiał który ma zagniecenia najprostszym sposobem jest poddanie go działaniu pary - obwiązujemy dzióbek czajnika gazą. Kiedy woda zacznie wrzeć przeciągamy aksamit lewą stroną nad dzióbkiem tak aby para przechodziła przez materiał.

!

Uwaga!
Przed praniem dokładnie sprawdź na metce czy producent zaleca pranie w pralce czy chemiczne

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane