pomarańczowo-zielona dekoracja stołu

Jak łączyć kolory we wnętrzach? Pomarańczowy z zielenią.

homelove - specjalista Tipy.pl
Czy pomarańczowy i zielony mogą ze sobą dobrze się komponować? To ogniste para, ale jak wiadomo przeciwieństwa się przyciągają: pomarańczowy pobudza, zielony uspokaja. Brzmi niewiarygodnie, ale w rzeczywistości możemy stworzyć dzięki temu zestawieniu naprawdę ciekawe aranżacje.
1

Podobno najlepiej wykorzystać pomarańczowa barwę w kuchni, gdyż pobudza apetyt oraz w pokoju dziecięcym. Moim zdaniem ten kolor sprawdza się wszędzie, trzeba tylko umiejętnie go łączyć.

  • Aby stworzyć udaną paletę kolorów w naszym domu przy użyciu pomarańczowych i zielonych barw należy użyć zdecydowanego odcienia jednego z tych kolorów, a drugi pozostawić bardziej spokojnym.

  • Jeśli marzysz o wyraziście pomarańczowej ścianie w salonie, umieść dodatki w kolorze naturalnej zieleni lub zdecydowanie jaśniejszej. Jeśli chcesz, aby to zieleń królowała w danym pokoju, dobierz do niej pomarańczowe akcesoria w jaśniejszych tonacjach.

  • Jeszcze inne rozwiązanie dla tej palety barw to użycie zarówno zdecydowanej pomarańczy i zieleni, ale na mniejszych częściach pokoju w towarzystwie czerni lub bieli.

  • Kolorystyka mebli jest także istotna. Jasno drewno przy nasyconej pomarańczy i zieleni bardzo zyskuje, ciemne natomiast potęguję efekt kolorystyczny.

2
aranżacja salonu
Widowiskowy salon

Delikatny, neutralny odcień zieleni na ścianach orzeźwia cały salon, pomimo że barwa jest spokojna. To dzięki właśnie białym dodatkom w postaci kanapy, dywanu i drzwi wprowadzona została energia. Uwagę przykuwają pomarańczowe poduszki, które przełamują spokojną paletę barw. Zgodnie z zasada mamy neutralny, jasny odcień zieleni i zdecydowaną pomarańcz.

3
obraz na ścianę w odcieniach bieli  i pomarańczy
Przytulna kanapa

Mocny, turkusowy odcień ściany, któremu znów białe dodatki (listwa, lampka, jasna kanapa) dodają energii. Ciepła dostarczają nam pstrokate figury na obrazie. Mamy tam wręcz sycylijską pomarańcz. Jednak są to jedynie akcenty. Dzięki temu tworzy się nam oryginalne zestawienie: zdecydowanego turkusu z odważną pomarańczą.

4
oryginalna aranżacja salonu
Wzorzysty salon

Intensywna zieleń stolika mocno wyróżnia ten mebel. W tej samej tonacji prezentuje się obraz. Znowu mamy pomarańczowe akcenty na poduszkach: jedne pojawiają się na kwiatach, inne występują w pasach. Mimo wielu elementów wszystko ze sobą współgra.

5
pomarańczowa sofa do salonu
Szalona półokrągła sofa

Kolejne zestawienie mocnej pomarańczowej barwy z akcentem wyrazistego zielonego. Wszystko zgodnie z zasadami. Mamy tu wiele kolorów. Osobiście uważam, że jest jednak trochę tu przytłaczająco.

6
wystrój przedpokoju
Przedpokój oliwkowy

Oliwkowa ściana w towarzystwie bieli i ecru. Zdecydowaną pomarańcz umieszczono na abażurze. Jak widać połączenie jest udane.

7
pomarańczowo-oliwkowa dekoracja ścian
Delikatne połączenie pomarańczy z zielenią

Poniżej bardzo subtelne zestawienie pomarańczowych akcentów z zielonymi. Pojawiają się jedynie na obrazach. Wprowadzają ciepło do wnętrza.

8
pomarańczowa kanapa
Pomarańczowa kanapa

Pomarańczowa kanapa w salonie jest odważnym rozwiązaniem. Nawiązuje do niej obraz w jadalni. Zieleń mamy jedynie w postaci kwiatów. Ciekawym pomysłem jest zastosowanie pomarańczy w różnych odcieniach: jaskrawym i bardziej stonowanym.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Pokój dla chłopca
nowy wystrój pokoju
wnętrze w stylu eko

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Sasza
20.05.2012
W łączeniu kolorów pomógł mi bardzo kreator wnętrz ( ja znalazłam go tutaj http://www.barwy-natury.com.pl/kreator/#/wnetrza). Malowałam do woli nie martwiąc się jeszcze jak wytrzymają to moje ściany. Fajna zabawa i dużo daje, ja już się zdecydowałam na połączenie pomarańczowego z bielą i fioletem. Jak wyjdzie tak jak na kreatorze to bardzo będę zadowolona!
lola
20.05.2012
ja mam pomalowany pokój dwoma kolorami . przeważa "lilia wodna" a drugi kolor to "zamki na piasku" z barw Natury Śnieżki.kolory fajne, łatwo można do nich dobrać dodatki dzięki którym wnętrze robi się przytulne.
fiona00
17.03.2011
Ja również lubię łamać kolory. Bardzo podoba mi się np. taki odcień fioletu jak tutaj http://www.meblopol.net/index.php?d=one_prod&id_product=7461 Myślę, ze ciekawie wyglądał by w połączeniu z bordowym albo może z brązowym. Dzięki temu w pokoju zrobiłoby się przytulnie i ciepło.
anetka4
19.01.2011
Moje 2 ściany w pokoju są pomalowane na ciemny zielony a 2 pozostałe na jasno zielony czy mogę zastosować pomarańczowe dodatki( firanka, półka, narzuta na łóżko)? Czy to nie będzie zbyt dobre połączenie. Jeśli nie to jaki kolor mogę dodać by chociać toche rozweselić pokój? Prosze o odpowiedź. Pozdrawiam.