pudełko na prezent

Jak zrobić rozkładane pudełko na prezent?·

Bianka - specjalista Tipy.pl
pudełko na prezent
1 z 19
Wybierasz się na urodziny, imieniny, parapetówkę lub inną imprezkę? Masz przygotowany prezent, ale nie wiesz w co go zapakować? Możesz wykonać własnoręcznie pudełko, w które schowasz swój prezent. To nie jest trudne. Jeśli zrobisz kilka pudełek więcej i różnej wielkości będziesz przygotowany na takie sytuacje.
P

* szablony na wieczko pudełka i samo pudełko,
* ładny papier kartonowy lub tekturowy,
* ozdobny papier samoprzylepny,
* nożyczki,
* linijka,
* kostka introligatorska.

1
rozkładane pudełko - szablon 1

Wydrukuj szablony na wieczko i spód pudełka. Przed wydrukowaniem powiększ odpowiednio oba szablony.

2
rozkładane pudełko - szablon 2
Nie podaję wymiarów, ponieważ każdy zrobi takie pudełko jakie będzie chciał – mniejsze lub duże. Ważne tylko, aby oba szablony były wydrukowane w tym samym rozmiarze.
3
rozkładane pudełko - krok 3
Nanieś je na karton i precyzyjnie wytnij. Sugeruję zaznaczyć wszystkie linie na kartonie z obu stron, zwłaszcza jeśli planujesz obkleić go papierem ozdobnym – co pokażę niżej.
4
rozkładane pudełko - krok 4
Odmierz dokładnie wymiary każdej części zaznaczonej na kartonie i nanieś je na swój papier ozdobny. Zacznij naklejać każdą część na karton.
5
rozkładane pudełko - krok 5
Obklejone na zdjęciu obok części to zagięcia, które schowają się do środka, jak zakładki – po ściągnięciu wieczka pudełko się rozchyli, warto więc może nakleić na nie inny odcień wybranego wzoru?
6
rozkładane pudełko - krok 6
Odmierz i obklej też zewnętrzne ścianki pudełka.
7
rozkładane pudełko - krok 7
Gdy już obkleisz całą zewnętrzną stronę pudełka odwróć je na drugą stronę. Za pomocą kostki introligatorskiej zaznacz po liniach wgniecenia. Pomóż sobie linijką. Będzie Ci łatwiej składać pudełko.
8
rozkładane pudełko - krok 8
Teraz zacznij powoli zaginać papier. Aby nie zrobić zagięcia w złym kierunku przyłóż linijkę.
9
rozkładane pudełko - krok 9
Tak powinny wyglądać dobrze zagięte krawędzie pudełka.
10
rozkładane pudełko - krok 10
Zajmijmy się górą. Ją też trzeba obkleić. Powtórz więc ten sam schemat – odmierz poszczególne części i naklej na nie papier ozdobny.
11
rozkładane pudełko - krok 11
Gdy skończysz odwróć karton i za pomocą kostki introligatorskiej i linijki zrób zagięcia.
12
rozkładane pudełko - krok 12
Następnie złóż pokrywkę. Zasada jest prosta: wszystkie boki zagnij do góry, zakładki wygnij do środka.
13
rozkładane pudełko - krok 13
Na końcu zagnij w dół góry boków, aby je unieruchomić w jednym miejscu. Zobacz na zbliżenie na zdjęciu. Jeśli wykonasz tą część poprawnie, nie potrzebujesz nawet żadnego kleju.
14
rozkładane pudełko - krok 14
Kiedy wszystkie trzy części są na miejscu pora założyć czwartą – największą. Zakryje ona trzy pozostałe, dzięki czemu pokrywka pudełka będzie ładnie wyglądać.
15
rozkładane pudełko - krok 15
Wszystko ładnie podociskaj i dopasuj ze sobą.
16
rozkładane pudełko - krok 16
Tak wygląda gotowa pokrywka do pudełka.
17
rozkładane pudełko - krok 17
A tak wygląda gotowe pudełko dodatkowo przewiązane wstążką.
18
rozkładane pudełko - krok 18
Po otwarciu zaś pudełko będzie się prezentować następująco:
Strona 1 z 19

Powiązane porady

Pomysłowo zapakowany prezent
koperta z papieru ozdobnego
pakowanie prezentów

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane