Narkotyki wśród młodzieży

Jak rozpoznać czy dziecko bierze narkotyki?

AniaAnia - specjalista Tipy.pl
Okres dojrzewania to okres, w którym nastoletnie dzieci są pod dużym wpływem otoczenia, które niestety może prowadzić także do uzależnień od narkotyków. Jeżeli podejrzewasz, że twoje dziecko zażywa narkotyki, musisz zdziałać szybko. Wykorzystaj poniższe informacje, aby dowiedzieć się jak rozpoznać zachowanie po zażyciu środków odurzających.
P

* Dobry kontakt z dzieckiem,
* Uważna obserwacja

1
Przyglądaj się czy nie ma zmiennych nastrojów. Jeżeli dziecko jest zamknięte w sobie, posępne może to oznaczać, że coś ukrywa. Nie pozwól aby się odsuwało od ciebie unikając rozmowy, konfrontacji. Postaraj zbliżyć się nawet bardziej niż dotychczas, zwiększając szansę na odkrycie "ukrywanej" tajemnicy.
2
Jeżeli twój nastolatek nagle stanie się skrępowany, niepewny siebie, zażenowany, to też może mieć związek z narkotykami. Spróbuj mu uświadomić, że nie ma czego się krępować i staraj się naprowadzić jego punkt widzenia na pozytywne tory.
3
Jeżeli dziecko nagle przestanie przebywać z dotychczasowymi przyjaciółmi, a nowych raczej rzadko przyprowadza do domu, to musisz mieć się na baczności. Aczkolwiek czasem może być na odwrót, że starzy przyjaciele wciągnęli się w narkotyki i dlatego twoje dziecko zmieniło towarzystwo. Bez względu na okoliczność, powinnaś przyjrzeć się bliżej znajomym dziecka i dowiedzieć się co jest powodem zmiany otoczenia.
4
Nagłe pogorszenie ocen w szkole może też mieć związek z zażywaniem narkotyków albo złym wpływem towarzystwa, w którym się znajduje. Często młodzież bierze narkotyki aby poprawić stopnie, ale w miarę uzależnienia stopnie się pogarszają.
5
Nagła zmiana dotycząca dbania o higienę osobistą. Jeżeli dotąd schludne i czyste dziecko zaniedbuje się, chodzi rozczochrane i mało uwagi przykłada do higieny osobistej, to również może być objawem zażywania narkotyków.
6
Jeżeli znajdziesz jakieś poplamione ubrania albo jakiś dziwny materiał cuchnący środkami chemicznymi, to nie ma wątpliwości, że twoje dziecko odurza się jakimiś substancjami, klejami itp. nie możesz tego zignorować tylko musisz interweniować.
7
Jeżeli wyczujesz od dziecka zapach papierosów, albo znajdziesz jakieś zapalniczki lub inne podejrzane przedmioty, także powinnaś interweniować. Nawet uzależnienie od papierosów w tak młodym wieku, może mieć poważne konsekwencje, a także może ułatwić drogę do sięgnięcia po narkotyki.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

rozmowa z dzieckiem
narkotyki
uzależnienie od narkotyków

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Lady J.
20.09.2011
Są testy, z którymi mogą powierzchnie (takie jak ubrania, torby, meble, itp.) być testowane na ślady narkotyków. Nie trzeba mieć próbke mozcu ... miałam podobny problem z moim chłopakiem, więc testowałem jego ubrania na ślady od narkotyków. Te powierzchniowy testy do identyfikacji narkotyków znalazłam w sklepie internetowym co się nazywa self-diagnostics czy coś takiego... tam można kupić wszystkie testy anonimowo.
Karolla
27.12.2010
do korsarz: 1. ["Jeżeli dziecko jest zamknięte w sobie, posępne może to oznaczać, że coś ukrywa" - albo po prostu jest introwertykiem i nie ma potrzeby okazywania swoich uczuć całemu światu? ] - rodzice znają dziecko od urodzenia - gdyby było introwertykiem rodzice z pewnością pierwsi by wiedzieli o tym czy jest introwertykiem czy nie!
["Postaraj zbliżyć się nawet bardziej niż dotychczas" - i nastolatek chcący mieć choć trochę prywatności DOPIERO zacznie się buntować. ] - jeśli rodzice zbliżą się i pokażą dziecku miłość to raczej nie będzie powodu do buntu. Buntują się ci, którzy są w pewien sposób ograniczani.
""Jeżeli twój nastolatek nagle stanie się skrępowany, niepewny siebie, zażenowany, to też może mieć związek z narkotykami." - a z jakiego innego powodu miałby NAGLE zmieniać swój charakter? miałam koleżankę w klasie. Super dziewczyna, otwarta, miła, zawsze zagadała. Po wakacjach przyjachała całkiem odmieniona. Zamknięta w sobie, nieodzywała sie. okazało się, że poznała jakiś ludzi, wpadła w dragi a potem siedziała na odwyku DWA LATA.
korsarz
26.12.2010
"Jeżeli dziecko jest zamknięte w sobie, posępne może to oznaczać, że coś ukrywa" - albo po prostu jest introwertykiem i nie ma potrzeby okazywania swoich uczuć całemu światu?
"Postaraj zbliżyć się nawet bardziej niż dotychczas" - i nastolatek chcący mieć choć trochę prywatności DOPIERO zacznie się buntować.
"Jeżeli twój nastolatek nagle stanie się skrępowany, niepewny siebie, zażenowany, to też może mieć związek z narkotykami." - tak, jestem nieśmiały - czy to znaczy, że ćpam, czy raczej, że relacje z ludźmi nie są najlepsze? Poza tym - chyba każdy czułby się zażenowany, jakby go przyłapać na np. waleniu konia...