rozmowa o seksie

Jak rozmawiać z dzieckiem o seksie?

maggamagga - specjalista Tipy.pl
Czujesz, że nadszedł czas, aby porozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem o sprawach wychowania seksualnego i nie wiesz jak się do tego zabrać? Jakich słów należy użyć i jak się zachować? Poniżej znajdziesz wskazówki i porady dotyczące rozmów o seksie ze swoim dzieckiem.
P

* Cierpliwość,
* Odwaga,
* Pozytywne nastawienie,

1
Nie pokazuj swojego skrępowania. Nawet jeżeli jesteś całkowicie porażona tematem który musisz podjąć, nie daj tego po sobie poznać.
2
Bądź wyrozumiała i słuchaj dobrze, co ma do powiedzenia Twoja dorastająca latorośl. Czasem możesz odkryć informacje, o których nie miałaś najmniejszego pojęcia, czasy się zmieniają, więc musisz nauczyć się słuchać i uczyć od nowej generacji.
3
Przedyskutuj z dzieckiem problemy związane z przenoszeniem różnych chorób poprzez stosunek seksualny, ale ich nie strasz. Nie mów o tej sprawie pobieżnie i szybko, chcąc jak najszybciej mieć to za sobą. Możesz zrazić dziecko albo sprawić, że odczuje rozmawianie na ten temat za wstydliwe.
4
Przedyskutuj ze swoim nastolatkiem sposoby zapobiegania ciąży, nie kładąc jedynego nacisku na abstynencję seksualną, bo Twoje dziecko może być już seksualnie aktywne, więc lepiej jak się o tym dowiesz zawczasu.
5
Nie przerywaj konwersacji, gdy dziecko poruszy niewygodne dla ciebie zagadnienia. Postaraj się odpowiedzieć na wszystkie jego pytania wedle swoich możliwości. Zapewnij dziecko, że zawsze jeżeli ma jakiś problem, może z nim się do ciebie zwrócić i wspólnie spróbujecie go rozwiązać.
?

Wskazówki
* Zanim podejmiesz rozmowę z dzieckiem spróbuj się trochę do niej przygotować,
* Jeżeli nie możesz znaleźć odpowiedzi na jakieś ważne pytanie swojego dziecka dotyczącego seksu, obiecaj że wrócicie do rozmowy i międzyczasie spróbuj się doinformować,
* Edukacja seksualna dorastających dzieci jest niezwykle ważna, lepiej aby dowiedziały się od Ciebie o ważnych sprawach w tej materii i aby wiedziały, że mogą na ciebie liczyć z trudnymi pytaniami i pojawiającymi się kłopotami.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane