skakanka

Jak skakać na skakance?

PudzianPudzian - specjalista Tipy.pl
Skakanka przypomina nam dzieciństwo. Ale w rzeczywistości skakanka jest wspaniałym narzędziem do fitnessu. Dzięki niej można naprawdę stracić na wadze. Nie wystarczy jednak tylko po prostu skakać. Trzeba też wiedzieć jak to prawidłowo robić, aby nie zaszkodzić swojemu zdrowiu. Jest to fajna forma treningu ponieważ nie wymaga użycia skomplikowanego sprzętu, można z powodzeniem poskakać we własnym domu i już w dziesięć minut skakania można spalić od 100 do 160 kalorii. Skakankę można też wszędzie ze sobą zabrać, na przykład do parku lub gdy wybierasz się na wakacje. Poniżej znajdziecie podstawowe informacje dotyczące prawidłowego skakania na skakance.
1

Jaki rodzaj skakanki wybrać? Najlepszą skakanką dla osób początkujących będzie skakanka linkowa lub PCV. A to dlatego, że z powodzeniem można ich używać do prostych skoków i do opanowania podstawowych umiejętności jeśli chodzi o skakanie na skakance. Z kolei skakanka sznurkowa jest zbyt wątła. Nie nadaje się do dłuższego skakania, łatwo się niszczy. Poza tym, nie reaguje szybko na ruchy rąk. Trzeba się z nią trochę namęczyć. Skakanka rzemienna przeznaczona jest głównie dla sportowców. Są też skakanki obciążone. Bardzo dobre do kształtowania muskulatury. Trzeba jednak wiedzieć jak prawidłowo skakać na skakance, aby uniknąć kontuzji ramion.

2

Jak wybrać odpowiednią skakankę do wzrostu? Należy też pamiętać, że skakanki mają różną długość. Zawsze należy sprawdzić długość skakanki i odpowiednio dobrać ją do swojego wzrostu. Aby to zrobić, stań stopą na środku skakanki w obie dłonie chwytając jej rączki i pociągnij je do góry napinając skakankę. Skakanka będzie odpowiednia dla Ciebie, jeśli jej rączki będą sięgały Twoich pach.

3

W co się ubrać? Najlepiej będzie jeśli do skakania założysz wygodne, sportowe ciuchy. Jednak nie może to być ubranie zbyt szerokie, aby skakanka o nie nie zahaczała. Tak więc spodnie powinny być dopasowane do ciała, załóż getry lub dopasowane rybaczki. Pamiętaj, że dopasowane ubranie nie oznacza, że ma być to ubranie obcisłe. Pamiętaj również o odpowiednim obuwiu.

4

Traktuj skakankę jako przyrząd do ćwiczeń kardio, nie do zabawy. Niezdrowo jest dopaść skakankę i skakać bez przerwy przez pół godziny. Zacznij skakać powoli, następnie przyśpiesz. Nie kończ skakania od razu – zwalniaj tempo skakania, aż zwolnisz całkiem i się zatrzymasz. Nie martw się jednak niepowodzeniami – z czasem na pewno wyrobisz się w skakaniu.

5

Pamiętaj, by przed każdym skakaniem rozciągnąć trochę ciało i zrobić krótką rozgrzewkę. Rób pajacyki prze minutę lub dwie, wykonaj kilka skłonów, brzuszków. Wyciąg ręce wysoko do góry i rozciągnij ciało. Pochodź chwile w miejscu. Dopiero po rozgrzewce możesz zacząć skakanie. Oto kilka propozycji skoków na skakance.

6

Ósemka. Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość ramion. Chwyć rączki skakanki w dłonie i wyciągnij je przed siebie. Kciuki powinny być skierowane ku górze. Zacznij obracać skakanką wykonując nią ruchy tak jakbyś chciał narysować cyfrę 8 – ale nie skacz przez skakankę. Postaraj się rozwinąć dużą prędkość skakanki. Wykonuj przy tym step. Dobre ćwiczenie wprowadzające w skakanie.

7

Skoki do przodu-do tyłu. Skacz ze stopami złączonymi razem. Na początku wykonaj kilka skoków w miejscu. Po chwili wykonaj skok o około 15-20 centymetrów do przodu. Następnie tyle samo centymetrów się cofnij kolejny skok wykonując do tyłu. Powtarzaj skoki w przód i w tył.

8

Slalom. Złącz stopy podczas skakania. Wykonaj skok w prawą stronę po skosie do przodu o 15-20 centymetrów – wyląduj na obu stopach naraz. Następnie skocz w lewo po skosie również o jakieś 15-20 centymetrów. Kontynuuj skakanie w ten sposób.

9

Skok skrzyżny. Zacznij od skoków ze złączonymi stopami. Następnie zrób skok w lekkim rozkroku. Kolejny skok zakończ skrzyżowanymi nogami. Potem znów wykonaj skok do rozkroku i tak powtarzaj wszystkie skoki: rozkrok – skrzyżowane nogi.

10

Power Jump. Wykonuj skoki na przemian ze złączonymi stopami i w lekkim rozkroku.

11

Skacz na skakance – stopy razem. W pewnym momencie podczas skoku podwiń nogi ku biodrom tak, jakbyś chciał się skulić i przyciągnąć kolana do brody. Musisz wykonać to bardzo szybko. Technika już dla zaawansowanych 'skakaczy'.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

ćwiczenia na orbitreku
tętno spoczynkowe
fitness na schodach

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

vi
29.07.2013
dzieki za wszystkie cwiczenia, dzisiaj juz cwiczylam ale jutro zastosuje kilka
zestawow. wszystko fajnie wyjasnione, dzieki
dad
08.09.2011
Wreszcie coś konkretnego o nauce skakania na skakance.
Wielkie dzięki, bo bardzo mi to pomogło. Wiecie, że po 45 roku życia można się tego nauczyć ;)