fartuch kuchenny

Jak uszyć fartuszek? Prezent dla babci

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
Jeśli nie masz pomysłu na prezent dla babci, a lubisz i potrafisz szyć pomyśl o uszyciu dla babci fartuszka. Jeśli Twoja babcia wciąż dużo czasu spędza w kuchni, lubi gotować i piec będzie to dla niej wspaniały prezent. Masz jeszcze trochę czasu, aby zdążyć przed jej świętem. Zatem do dzieła.
P

* wybrany materiał na przód (65cmx100cm),
* materiał na podszewkę (65cmx100cm),
* tasiemka na sznurki na szyję i do zawiązywania fartuszka wokół pasa,
* dwa metalowe uchwyty w kształcie litery D,
* materiał w kontrastowym kolorze na kieszeń (40cmx23cm),
* nożyczki,
* szpilki,
* żelazko,
* maszyna do szycia.

1

Pobierz dostępny tutaj szablon. Wydrukuj go i posklejaj kartki A4 w całość. Wytnij wzór.

2
Połóż materiał na fartuszek na materiale na podszewkę i złóż je wzdłuż na pół.
3
fartuch - krok 3
Następnie umieść wycięty szablon na materiale. Zepnij oba materiały szpilkami, aby się nie przesuwały. Przypnij również szablon do materiału. Wytnij kształt szablonu z materiału.
4
Wytnij też z materiału o kontrastowym kolorze do materiału wiodącego z szablonu kieszeń do fartuszka.
5
fartuch - krok 5
Gdy już wytniesz kieszeń zagnij jej boki na szerokość 1 centymetra i zaprasuj. Następnie ponownie zagnij boki na 1 cm i zaprasuj.
6
Zszyj boki na maszynie do szycia.
7
fartuch - krok 7
Umieść kieszeń na przodzie fartuszka. Przypnij ją szpilkami, a następnie przyszyj na maszynie do szycia do fartuszka (tylko do materiału ozdobnego – odłóż podszewkę na bok).
8
Teraz rozłóż podszewkę płasko, a na niej umieść materiał z naszytą kieszenią.
9
Utnij z tasiemki dwa paski o długości 80 centymetrów. To będą paski, którymi będziesz wiązać fartuszek wokół talii. Wytnij też jeden pasek o długości 25 centymetrów i jeden o długości 40 centymetrów. Będą one trzymały fartuszek na szyi.
10
Zaobręb końce pasków przeznaczonych na zawiązanie w talii.
11
fartuch - krok 11
Załóż metalowe elementy na jeden koniec pasków na szyje i zaszyj je. Możesz ominąć tą część i po protu stworzyć jeden pasek.
12
fartuch - krok 12
W miejscach zaznaczonych na wydrukowanym szablonie przyszyj wszystkie paski. Włóż je między oba materiały i zszyj ze sobą.
13
fartuch - krok 13
Następnie zawiń końce fartuszka dwukrotnie (tak jak robiło się to z kieszenią) i obszyj wokoło fartuszek.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

babcia, dzień babci
Z babcią
Tulipanowe pomidorki

Komentarze (1)

* Pola wymagane

luton
18.10.2012
a moze jakies wymiary ??? do tego fartucha ?