Kartacze

Jak zrobić kartacze?

Pewnie zastanawiacie się co to są kartacze? Jest to regionalna potrawa wywodząca się z Podlasia. Wyglądem przypomina dużą pyzę jednak smakuje zupełnie inaczej. Chcecie żeby wasi znajomi z Podlasia poczuli się jak w domu? Zróbcie kartacze.
P

* 1kg zmielonej łopatki wieprzowej
* 2,5kg surowych ziemniaków
* 9 ugotowanych (obranych) ziemniaków
* olej lub smalec
* 20 dag boczku
* 0,5 kg cebuli
* majeranek
* sól, pieprz
* gaza lub kawałek szmatki

1
Obierz surowe ziemniaki, a następnie zetrzyj je na tarce lub zrób to przy pomocy robota kuchennego.
2
Starte ziemniaki wyciśnij przez gazę lub szmatkę. Sok powinien spływać do jednego naczynia po to żeby otrzymać krochmal. Po skończeniu tej czynności odstaw sok z ziemniaków na ok 15min.
3
Wyciśnięte ziemniaki włóż do oddzielnego garnka a następnie dodaj do nich 9 zmielonych, ugotowanych ziemniaków.
4
Weź wcześniej odstawione naczynie z sokiem i wylej go powoli. Na dnie naczynia pojawił się krochmal. Zbierz go i dodaj do masy ziemniaczanej. Dodaj szczyptę soli i wymieszaj.
5
Teraz czas na zrobienie farszu. Zetrzyj na tarce 1 cebulę i dodaj do mięsa. Dopraw to majerankiem, pieprzem i solą. Wymieszaj.
6
Kartacze formułuj na kształt lekko owalnej kulki. Najpierw ulep kulkę z farszu (wielkości piłki golfowej) a następnie oblep ją masą ziemniaczaną. W celu ułatwienia lepienia kartaczy możesz posypać ręce mąką ziemniaczaną.
7
Kartacze wrzuć powoli do gotującej się, osolonej wody. Gotuj przez ok 30 min lub dłużej. To zależy od grubości masy ziemniaczanej i farszu.
8
W tym momencie możesz przygotować zasmażkę. W tym celu pokrój cebulę i boczek. A następnie smaż na smalcu bądź oleju.
9
Kartacze należy podawać na ciepło polane zasmażką. Smacznego!

Powiązane porady

Stek w marynacie
Pilaw
Czebureki

Komentarze (1)

* Pola wymagane

misia
14.02.2012
Mmmm... pychaa ! Właśnie zabieram się do roboty ;)