owoce i warzywa

Jak przygotować soki z warzyw i owoców, aby zachować ich wartość odżywczą?
JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl

Doskonale wiemy, że poprzez pasteryzowanie, gotowanie i inne procesy utrwalania żywności, można pozbawić ją cennych składników mineralnych, witamin i wówczas ich wartość odżywcza będzie znikoma. Co zrobić, aby zachować jak najwięcej tych cennych składników zawartych w owocach i warzywach? Poniżej podajemy pomocne wskazówki.
1
Zawsze do sporządzania napojów powinniśmy stosować świeże warzywa i owoce. Surowe dokładnie myć przed obraniem.
2
Do obierania, rozdrabniania używaj zawsze wyłącznie narzędzi nierdzewnych. Nie moczyć i nie przechowywać w wodzie obranych surowców.
3
Napoje z suszonych owoców i warzyw należy przygotowywać bezpośrednio przed spożyciem. Jeżeli konieczne jest ich wcześniejsze przygotowanie, po przygotowaniu przechowywać je w lodówce.
4
Napoje gotowane sporządzać zalewając surowe warzywa i owoce wrzącą wodą. Gotować krótko i po ugotowaniu szybko wystudzić.
5
Soki owocowe i warzywne spożywane w chłodnych porach roku, lub spożywane jako składnik codziennych posiłków, podaje się w temperaturze pokojowej a niektóre z nich na gorąco. Soki podawane dla ugaszenia pragnienia w upalne dni lub przy intensywnym wysiłku fizycznym podaje się dobrze schłodzone. Można je oziębiać, wstawiając naczynie z napojem do lodówki lub kostkami lodu przygotowanymi z przegotowanej wody.
6
Dodatkami do napojów warzywnych mogą być słone paluszki, krakersy, grzanki, a do napojów owocowych – herbatniki, ciastka, czy biszkopty.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane