silikażel

Jak chronić sprzęt przed wilgocią?
MahrianMahrian - specjalista Tipy.pl

Silikażel znajdziemy zawsze w pudełkach, gdy kupujemy buty czy torebki choć nie tylko. Znajdziemy go w różnego rodzaju paczkach. Zazwyczaj go wyrzucamy, no bo w sumie na co on nam może być potrzebny. Dzięki niemu nasze nowe, zapakowane przez tyle czasu buty nie zdążyły się zaśmierdzieć, ani przejść wilgocią. Ma on bowiem rewelacyjne właściwości pochłaniające wilgoć. Ale można znaleźć też dla nich inne zastosowanie. Jakie? Przeczytaj poniższy artykuł, a wszystkiego się dowiesz.
1

Elektronika. Jeśli przez przypadek zamoczysz kamerę, aparat fotograficzny czy telefon włóż go tak szybko jak tylko się da do plastikowego woreczka wypełnionego woreczkami z silikażelem. Pochłoną one wilgoć i po kilku dniach urządzenie będzie się znów nadawało do użytku.

2

Elektronika 2. Możesz też cały czas trzymać silikażel w pokrowcach na aparaty i kamery. Będą one zawsze chronić nasze urządzenia przed wilgocią i jej niepożądanym wpływem. Jeśli się wybierasz na przykład na basen czy na plażę – w każde miejsce w którym jest duża wilgotność.

3

Zdjęcia. Włóż silikażel do pudełek w których przechowujesz albumy ze zdjęciami. Utrzymasz je w dobrym stanie przez długi czas.

4

Sprzęt sportowy. Jeśli jesteś zapalonym rybakiem lub z takowym mieszkasz, jeśli uprawiasz wszelkiego rodzaju sporty, do których potrzebujesz sprzętu, na przykład golf czy wspinaczka musisz zadbać też o swój sprzęt sportowy. Podczas przechowywania w szafie, gdy akurat nie ma sezonu do uprawiania Twojego sportu lub gdy masz dłuższą przerwę i sprzęt stoi nieużywany pamiętaj, aby o niego zadbać. Włóż torebeczki silikażelu do toreb i szafek ze swoim sprzętem, aby i on nie został zaatakowany przez skutki wilgoci i służył Ci jak najdłużej. To samo dotyczy różnych narzędzi, które posiadasz i trzymasz w garażu.

5

Srebro. Wilgoć może doprowadzić do zmatowienia srebra. A przecież tego nie chcemy. Włóż więc silikażel do szkatułki z biżuterią lub porozkładaj w pobliżu srebrnej zastawy czy sztućców. Dzięki temu Twoje srebro zawsze będzie piękne i pełne blasku.

6

Szafa. Jeśli mieszkasz w miejscu, w którym jest duża wilgotność powietrza poukładaj saszetki silikażelu w szafach i szafkach, aby ubrania nie zaczęły pleśnieć i niszczeć. Samo wietrzenie szaf nie zawsze wystarczy. Silikażel pochłonie nadmiar wilgoci i zabezpieczy ubrania.

7

Ciekawostka. Jeśli stwierdzisz, że silikażel nie spełnia już swojej funkcji ułóż je na papierze do pieczenia, którym wyłóż brytfannę i włóż do piekarnika nagrzanego do 100 stopni na godzinę. Jeśli zaś nie używasz silikażelu włóż torebeczki z nim do szczelnego pojemnika, aby wilgoć nie miała tam dostępu.

Strona 1 z 2

Komentarze (0)

* Pola wymagane