pufa po renowacji

Jak odnowić starą pufę?

Berna - specjalista Tipy.pl
Kupiłeś nową kanapę i teraz nie pasują Ci do niej pufy? A może wygrzebałeś gdzieś jakieś stare pufy i szukasz pomysłu na ich odnowienie? W sumie nie jest to żaden problem. Wystarczy oddać pufy do tapicera. Ale po co. Można samemu zmienić obicie puf.
P

* materiał na obszycie (najlepiej inny na górę i inny na dół),
* zszywacz stolarski,
* nożyczki,
* metr.

1
Zdemontuj pokrywę pufy i zmierz jej wymiary.
2
Możesz ściągnąć stary materiał, ale nie musisz. Jeśli jednak jest słabo naciągnięty lepiej go ściągnąć.
3
Z wybranego materiału odmierz wymiary pokrywy pufy i powiększ je o jakieś 10 centymetrów, a nawet więcej.
4
odnawianie pufy - krok 4
Rozłóż materiał płasko na prawej stronie. Połóż na nim pokrywę pufy i zacznij naciągać na nią materiał od razu przyszywając go do pokrywy. Dobrze naciągnij materiał. Uważaj zwłaszcza przy rogach, ponaciągaj je i ponakładaj na siebie materiał. Obetnij zbędny. Gdy skończysz możesz naszyć podszewkę, aby zakryć nierówne rogi (czarny materiał na środku na zdjęciu). Pamiętaj, o miejscach na zawiasy. Musisz pamiętać, na którym boku są zrobione nawierty.
5
odnawianie pufy - krok 5
Dokładnie naciąg materiał również na podstawę pufy. Odmierz jej obwód i dodaj jakieś 2 centymetry na zszycie końców ze sobą. Następnie zszyj je i ubierz podstawę pufy. Materiał powinien być dłuższy o jakieś 30 centymetrów od długości podstawy pufy.
6
odnawianie pufy - krok 6
Teraz pozaginaj materiał do środka i pod spód. Pamiętaj, aby go dobrze naciągnąć.
7
Załóż z powrotem zawiasy i przytwierdź pokrywę do podstawy. Gotowe.

Powiązane porady

Krzesło ombre
Ławka z palety drewnianej
Pufa z opony

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane