Jajecznica bez masła

Jak zrobić jajecznicę Dukana?

DukanDukan - specjalista Tipy.pl
Podczas diety Dukana nie możemy używać masła ani oleju, zatem, aby zrobić jajecznicę potrzebna jest nam koniecznie patelnia teflonowa, do której nic nam nie będzie przywierać. Jeśli takiej nie mamy dr. Dukan proponuje w swojej książce, aby natłuścić patelnię ręczniczkiem papierowym nasączonym kilkoma kroplami oleju. W taki sposób ilość tłuszczu będzie praktycznie niezauważalna. Poniżej znajdziesz prosty przepis na jajecznicę Dukana.
P

* 2-3 jajka (nie można przesadzać z ilością żółtek dziennie, zatem jajecznica może być z 1-2 żółtek i dowolnej ilości białek).
* 1-2 łyżki mleka o zawartości tłuszczu 0 - 0,5%.
* Chuda wędlina (najlepiej drobiowa) pokrojona w drobną kostkę. Wędlina jest opcjonalna, jednak z nią jajecznica będzie dużo smaczniejsza.
* Przyprawy do smaku (sól, pieprz, oregano, chili, czosnek itp.)

1
Jeśli nie mamy patelni teflonowej z nieprzywierającym dnem, wówczas należy wziąć papierowy ręcznik kuchenny, polać go kilkoma kroplami oleju i "wytrzeć" nim dno patelni.
2
Na dobrze rozgrzaną patelnię wrzucamy drobno posiekaną wędlinę drobiową i podsmażamy. Ważne, aby patelnia była naprawdę mocno rozgrzana. Wówczas z pewnością nic nie przywrze do jej dna (nawet jeśli nie będziemy jej uprzednio smarować ręcznikiem zwilżonym kroplą oleju).

* Poza tym, warto mieć na uwadze, że nawet chude wędliny zawierają nieco tłuszczu - tłuszcz ten wypłynie z nich podczas smażenia, więc nie potrzebujemy dodatkowo oleju ani masła.
3
Jak już wędlina się przysmaży to wbijamy na patelnię jajka i mieszamy jak normalną jajecznicę. Przyprawiamy do smaku. Dr. Dukan zaleca używanie przypraw ponieważ wzbogacają one smak potraw a im bardziej zróżnicowany smak, tym szybciej wydaje nam się, że jesteśmy najedzeni.
4
Jajecznicę ozdób kilkoma listkami oregano i jedz samą lub z chlebkiem Dukana (pamiętaj, że w chlebku znajduje się 1 jajko, zatem planując posiłek miej na uwadze ilość zjadanych żółtek).
!

Uwaga!
* Nie przesadzaj z solą na diecie Dukana. Sól zatrzymuje wodę w organizmie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane