Chleb Dukana

Jak zrobić chleb Dukana?

DukanDukan - specjalista Tipy.pl
Chleb Dr Dukana jest wspaniałym zamiennikiem zwykłego chleba, jednak i tak nie możemy go jeść do woli. Dziennie, zarówno w fazie uderzeniowej jak i kolejnych fazach, dieta Dukana pozwala nam, a nawet zaleca jedzenie 2-3 łyżek otrąb owsianych lub pszennych dziennie. Dlaczego? Otręby wypełniają żołądek i jelita oraz zwalczają zaparcia (częste po kilku dniach stosowania diety). Otręby smakują również wyśmienicie z jogurtem naturalnym lub serkiem odtłuszczonym i słodzikiem, jednak kto z nas odmówiłby sobie dziennej dawki "chlebka"? Poniżej znajdziesz przepis z książki Dr Dukana na chleb. Oczywiście możesz zwiększyć proporcje i zrobić normalny bochenek chleba, jednak wówczas możesz łatwo przekroczyć zalecaną dawkę otrąb dziennie.
P

* 2 łyżki otrąb owsianych
* 1 łyżka otrąb pszennych
* 1 jajko
* 1 łyżka serka homogenizowanego 0% (jeśli nie masz takiego serka wówczas możesz dodać pół łyżki sera białego odtłuszczonego i pół łyżki odtłuszczonego jogurtu; zamiast tego może być również łyżka serka białego z Piątnicy).

1
Wszystkie składniki należy ze sobą dobrze wymieszać (najlepiej mikserem).
2
Rozgrzej dobrze patelnię (jak jest dobrze rozgrzana, to placuszki nie będą przywierać do dna). Możesz ewentualnie przed smażeniem posmarować patelnię papierowym ręczniczkiem zwilżonym kilkoma kroplami oleju (wg książki dr. Dukana).
3
Placek - chleb Dukana
Ciasto nakładaj na patelnię i smaż z obydwu stron. Po upieczeniu pokrój je w kromeczki.
?

Wskazówki
* Powyższy przepis pochodzi z książki dr. Dukana. Zauważ, że nie ma w nich przypraw. Chleb będzie dużo smaczniejszy jeśli dodasz ciasta soli oraz ulubionych ziół.

!

Uwaga!
* Nie przekraczaj zalecanej dawki otrębów dziennie. W fazie uderzeniowej (ataku) należy spożywać ich 2 łyżki, zaś w fazie III - 3 łyżki.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

JanuszOrtografii
13.04.2016
Drugi wyraz artykułu i błąd ortograficzny. Po skrócie "dr" nie stawiamy kropki.