napoje i drinki

Jak dobierać napoje do poszczególnych potraw?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
napoje i drinki
Jak dobierać napoje do potraw/ 123RF/PICSEL
1 z 9

Planując przyjęcie, w tym menu, nie możesz zapomnieć o odpowiednim dopasowaniu napojów do rodzaju podawanych potraw. Chodzi tu o napoje zarówno bezalkoholowe jak i alkoholowe, które ze względu na swoją różnorodność, nie wszystkie pasują do każdego dania. Jeżeli nie orientujesz się dobrze w tej dziedzinie pomożemy Ci się z tym uporać.

1
dobieranie napojów do potraw - krok 1

Podstawowymi napojami na przyjęciu powinny być bezalkoholowe napoje orzeźwiające sporządzone w domu lub kupione w sklepie. Alkohol nie jest obowiązującym napojem i można z niego zrezygnować bez obawy, że przyjęcie nie będzie eleganckie.

2
dobieranie napojów do potraw - krok 2

Bez względu na rodzaj napoju obowiązuje zasada, że do potraw niesłodkich podaje się niesłodkie napoje, a do potraw słodkich – słodkie. Jednakże z uwagi na ich różną moc i rozmaitość smaków, w doborze napojów alkoholowych nie wystarczy kierować się tą prosta regułą. Musisz również wiedzieć, jakie trunki są odpowiednie do potraw, różne alkohole mają bowiem odmienne zastosowanie.

3
dobieranie napojów do potraw - krok 3

Do koreczków, orzeszków, paluszków, krakersów; podaje się przed jedzeniem w celu pobudzenia apetytu wermuty wytrawne.

4
dobieranie napojów do potraw - krok 4

Do zimnych przekąsek – wódki czyste. Do przekąsek, do gorących dań z wyjątkiem dań z drobiu i warzyw podaje się wódki gatunkowe wytrawne i whisky.

5
dobieranie napojów do potraw - krok 5

Do przekąsek, ryb, mięsa i białego drobiu (cielęcina, kurczak, kura, indyk) podajemy wina białe wytrawne. Do ciemnego mięsa (wołowina, wieprzowina), gęsi, kaczek, dziczyzny, dzikiego ptactwa, otraw mącznych, serów podaje się wina czerwone wytrawne.

6
dobieranie napojów do potraw - krok 6

Do dań słodkich, deserów, ciast, owoców, orzechów podajemy wina słodkie.

7
dobieranie napojów do potraw - krok 7

Do kawy i deserów podaje się likiery, słodkie gatunkowe wódki i słodkie domowe nalewki. Po jedzeniu do kawy można podać koniaki i winiaki.

8
dobieranie napojów do potraw - krok 8

Do wszystkich dań można podać szampana, ale do dań niesłodkich podajemy szampana wytrawnego, a do słodkich szampana słodkiego, które podaje się także przed i po posiłku.

?

Wskazówki

* Do zup nie podaje się żadnego napoju alkoholowego.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Wesley
10.11.2018
I gdzie te napoje bezalkoholowe?
Siwy
17.07.2015
Pamietam to jeszcze z mlodzienczych lat. "Ryby drob i cielecina lubia tylko biale wina. Zas pod sarny, woly, wieprze jest czerwone wino lepsze. Ciasta, kremy i lakotki lubia tylko wina slodkie. Zas szampana wie i kiep, mozna podczas, po i przed." Osobiscie preferuje szkocka podczas, po i przed