Krewetki królewskie Dukana

Jak zrobić krewetki Dukana?
DukanDukan - specjalista Tipy.pl

Dieta Dukana opiera się na proteinach, które można znaleźć również w owocach morza. Pomimo tego, że zarówno owoce morza jak i ryby zawierają dużą ilość tłuszczy (omega 3) to dr. Dukan zaleca ich spożywanie w nieograniczonej ilości. Krewetki można spożywać podczas diety na wiele sposobów, jednak w trakcie fazy uderzeniowej oraz w dniach proteinowych II fazy musimy się niestety ograniczać do kilku dozwolonych produktów. Stąd właśnie przepisy diety Dukana na fazę I są proste i nie wymagają wielu składników.
P

* 1 kg krewetek królewskich (w hipermarketach można kupić gotowe tzn. już obrane, gotowane i zamrożone krewetki królewskie na wagę. Cena to ok 30zł/kg).
* 4 ząbki czosnku.
* garść świeżej natki pietruszki.
* 50-60 ml (kieliszek) wina białego wytrawnego.
* 1 cytryna.

1
Krewetki należy rozmrozić a następnie przelać bieżącą wodą (nie moczyć ich w wodzie). Wiele osób po rozmrożeniu obiera krewetki z ogonów (wystarczy je pociągnąć).
2
Na mocno rozgrzaną patelnię teflonową (nie wymaga użycia tłuszczu) wrzucamy krewetki, 4 rozciśnięte ząbki czosnku, drobno posiekaną natkę pietruszki i wlewamy kieliszek białego wina wytrawnego.
3
Smażenie krewetek
Smażymy ciągle mieszając do czasu, aż krewetki zrobią się różowe. Po przełożeniu krewetek na talerz skrapiamy je cytryną.
?

Wskazówki
* Krewetki jemy same, ewentualnie z chlebkiem Dukana. W II fazie, w dniach proteinowo-warzywnych krewetki możemy jeść z sałatą i pomidorami. Jednak podczas fazy uderzeniowej oraz dni białkowych II fazy musimy trzymać się przepisu.
* Podczas diety jest niewskazane picie alkoholu, jednak alkohol z kieliszka wytrawnego wina szybko wyparuje gdy wlejemy go na rozgrzaną patelnię.
* Jeśli nie masz w domu wytrawnego wina wówczas możesz je pominąć w przepisie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

bunny134
27.07.2015
zero alkoholu w diecie dukana....a zwlaszcza w pierwszej fazie ,takze kieliszek bialego wina odpada!
zuziazyl
05.04.2013
Nigdy jeszcze nie jadłam krewetek i nie jestem pewna czy będą mi smakowały.