andrzejki

Jakie są wróżby andrzejkowe?

KammaKamma - specjalista Tipy.pl
andrzejki
1 z 9
Wróżby andrzejkowe są od lat popularne w całej Europie. Św. Andrzej jest patronem miłości oraz zamążpójścia, zatem andrzejki są świetną okazją dla wszystkich młodych ludzi do poznania swojej miłosnej przyszłości. W ten dzień możemy się dowiedzieć kiedy staniemy na ślubnym kobiercu, jakie imię będzie nosiła osoba jaką poślubimy oraz jaki będzie miała charakter.
1
wróżby andrzejkowe - lanie wosku
Lanie wosku

Wróżenie z wosku dotyczy miłości i szczęścia w następnym, nadchodzącym roku. Jeśli chcemy, aby moc wróżby była mocniejsza wówczas należy wosk przelewać przez klucz - symbol tajemnicy i płodności.
Z kształtu wosku, powstałej płaskorzeźby możemy odczytać wygląd przyszłego partnera jak również odgadnąć jego zawód oraz kraj pochodzenia. Wszystko zależy od naszej wyobraźni.
2
wróżby andrzejkowe - przestawianie butów
Przestawianie butów

Wszystkie dziewczyny, które chcą poznać czas wyjścia za mąż powinny zdjąć jeden but z lewej nogi. Buty należy kolejno ustawiać, jeden za drugim, tak aby się dotykały zaczynając od najdalszego miejsca w domu od drzwi wyjściowych. Pierwsze ustawienie butów powinna dokonać osoba, która nie bierze udziału we wróżbie. Teraz należy przestawiać buty - but na samym końcu przestawić jako pierwszy. Przestawiamy tak buty, aż "dojdziemy" do drzwi wyjściowych. Właścicielka buta, który jako pierwszy dotknie progu drzwi wyjdzie za mąż wcześniej niż pozostałe panny.
3
wróżby andrzejkowe -  rzucanie butami
Rzucanie butami

Należy zdjąć but z lewej nogi, odwrócić się w kierunku przeciwnym niż drzwi i rzucić za siebie. Jeśli but będzie skierowany w stronę drzwi, oznacza to że wyjdziemy za mąż.
4
wróżby andrzejkowe - rzucanie karteczkami
Rzucanie karteczkami

Jeśli chcemy poznać imię osoby, z którą spędzimy resztę życia należy wypisać na karteczkach imiona potencjalnych kandydatów na męża i rzucić je wszystkie równocześnie za siebie. Imię, znajdujące się na karteczce, która upadła najbliżej nas oznacza imię naszego partnera życiowego.
5
wróżby andrzejkowe - karteczki z imionami
Losowanie karteczki

Na karteczkach wypisujemy imiona różnych kandydatów / kandydatek do zamążpójścia. Zawijamy je w rulonik i kładziemy pod poduszkę przed snem. Rano, zaraz po przebudzeniu, losujemy jedną karteczkę. Imię, znajdujące się na wylosowanej karteczce oznaczać będzie imię osoby z którą spędzimy większość naszego życia.
6
wróżby andrzejkowe - łódki na wodzie
Łódki na wodzie

Łódeczki można zrobić z łupinek orzecha czy papieru. Każdą łódeczkę podpisujemy imieniem jego właściciela. Łódeczki puszczamy na wodzie w wannie lub dużej miednicy. Właściciele łódeczek, które się ze sobą spotkają mogą zostać w przyszłości parą.
Można w ten sposób wróżyć sobie samemu. Robimy wtedy dwie łódeczki, podpisujemy imieniem swoim i ukochanej osoby i puszczamy na wodzie. Jeśli łódeczki się do siebie zbliżą, oznacza to szczęście w związku. Jeśli oddalą to oznacza to, że jest nam przeznaczony inna inna miłość.
7
wróżby andrzejkowe - obierki z jabłek
Obierki z jabłek

Za pomocą tej wróżby możemy poznać pierwszą literę imienia naszej przyszłej miłości. W tym celu należy obrać jabłko w taki sposób, aby obierka stanowiła długi pasek. Nie należy przerwać go podczas obierania jabłka. Obierkę tą rzucamy za siebie przez lewe ramię. Z obierzyny należy odczytać literę jaką utworzyła na podłodze.
8
wróżby andrzejkowe - wróżby senne
Wróżby senne

Do tej wróżby należy się bardzo przygotować. Cały dzień pościć a przed snem przygotować sobie i zjeść pszenny, słony placek. Przed pójściem spać należy zmówić pacierz 7 razy a następnie 3 razy wypowiedzieć słowa:

"Święty Andrzeju
Mój dobrodzieju
Kto ma moim być
Niech mi poda pić."

Osoba, która poda nam pić we śnie będzie osobą z którą spędzimy resztę swojego życia.

Pieczywo uznawane było jako środek potrzebny w komunikacji z zaświatami. Ofiara z pieczywa chętnie przyjmowana była przez zmarłych, duchy i demony. Dawniej wierzono, że istoty zza światów mogą pokazać osobom żyjącym fragment ich przyszłości.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

runy
andzejki
wróżenie z kuli

Podobne porady

Komentarze (15)

* Pola wymagane

lenka14
30.11.2016
syper bardzo śmieszne
Agnieszka
30.11.2015
15 lat temu wróżyłyśmy sobie z koleżankami właśnie z obierków od jabłka i z wosku. Z obierków wyszła mi litera A, bo obierka się rozerwała, a z wosku coś jakby dwie głowy - mój pierwszy mąż ma na imię Andrzej, jesteśmy 3 lata po rozwodzie, a drugi Adam. :)
oskar m
25.11.2015
Nudy tylko 2
Ewa
01.12.2014
Mi kiedys z kształtu wosku, powstała płaskorzeźba- Australia, smialam sie z tego, obecnie mieszkam w Australii.
rtz
01.12.2014
Niech nie znajdzie się u ciebie taki, który przeprowadza swego syna czy swoją córkę przez ogień, ani wróżbita, ani wieszczbiarz, ani guślarz, ani czarodziej,
11. Ani zaklinacz, ani wywoływacz duchów, ani znachor, ani wzywający zmarłych.
12. Gdyż obrzydliwością dla Pana jest każdy, kto to czyni, i z powodu tych obrzydliwości Pan, Bóg twój, wypędza ich przed tobą.
pomocy
02.12.2013
z wosku wyszła mi baba jaga na dzikiej świni o.O Jak to zinterpretować :D ?
klaudia
27.11.2012
beznadzieja mówie wam beznadzieja.
zigitrn
15.11.2012
już niedługo się przydadzą
tuchola528
02.12.2011
fajne i śmieszne przydały się dzięki
Aga
30.11.2011
a Ja próbowałam 3 razy i za każdym razem wychodziła mi inna osoba więc którą z nich mam brać pod uwagę?