Dieta przy wysokim cholesterolu

Co jeść przy wysokim cholesterolu?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Poniżej znajdziesz kilka potraw, które dobrze wpływają na zdrowie twojego serca. Spróbuj ich koniecznie i nie przejmuj się więcej wysokim poziomem cholesterolu we krwi.
1
Owsianka.

Na dobry początek dnia zjedz miskę ciepłej owsianki, bogatej w kwasy omega 3, kwas foliowy i potas. To bogate w błonnik pożywienie pomoże obniżyć poziom LDL – złego cholesterolu i zachować drożne tętnice. Zdecyduj się na grube odmiany owsianki, które zawierają więcej błonnika. Jeśli dodasz do miski z owsianką banana, zyskasz kolejne 4 g błonnika.

2
Łosoś.

Łosoś jest bardzo bogaty w kwasy omega 3, może skutecznie obniżyć ciśnienie krwi i zapobiega powstawaniu zakrzepów. Spożywaj go co najmniej dwa razy w tygodniu, a ryzyko zgonu na skutek zawału serca zmniejszy się trzykrotnie. Łosoś zawiera astaksantynę (karotenoid), która jest bardzo silnym przeciwutleniaczem. Pamiętaj, aby sięgać po dziko żyjącego łososia, zamiast ryby hodowanej w gospodarstwie, która może być faszerowana środkami owadobójczymi, pestycydami i może zawierać metale ciężkie.

Nie jesteś fanem łososia? Sięgnij po inne tłuste ryby, takie jak makrela, tuńczyk, śledź czy sardynki, które również dobrze wpływają na nasze serce.

3
Awokado.

Dodaj nieco awokado do kanapek lub sałatki, aby zwiększyć ilość zdrowych tłuszczy w diecie. Zawiera ono jednonienasycone tłuszcze, które mogą obniżyć poziom LDL i zwiększyć poziom HDL w organizmie. Awokado dodatkowo ułatwia wchłaniania innych karotenoidów, zwłaszcza betakarotenu i likopenu, bardzo istotnych dla zdrowia serca.

4
Oliwa z oliwek.

Zawierająca duże ilości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych oliwa z oliwek obniża poziom złego cholesterolu LDL i zmniejsza ryzyko rozwoju chorób serca. Wyniki przeprowadzonych badań potwierdziły, że spożywanie znacznych ilości oliwy z oliwek obniża prawdopodobieństwo zgonu w wyniku chorób serca.

Sięgaj po oliwę z oliwek z pierwszego tłoczenia, która jest najmniej przetworzona i używaj jej podczas gotowania zamiast masła.

5
Orzechy.

Orzechy włoskie są pełne kwasów omega 3, a migdały i orzechy macadamia są naładowane jedno - i wielonienasyconymi tłuszczami. Dodatkowo orzechy zawierają również cenny dla zdrowia błonnik. Podobnie jak oliwa z oliwek są źródłem zdrowych tłuszczy.

6
Jagody.

Jagody, maliny, truskawki – to zależy od ciebie, po jakie jagody sięgniesz, wszystkie z nich zawierają związki przeciwzapalne, które zmniejszają ryzyko chorób serca i nowotworów.

7
Rośliny strączkowe.

Soczewica, ciecierzyca, fasola i groch zawierają duże ilości błonnika. Są one również bogate w kwasy omega 3, wapń i błonnik rozpuszczalny.

8
Szpinak.

Szpinak może zachować twoje serce w dobrej formie, dzięki zawartości luteiny, kwasu foliowego, potasu i błonnika. Regularne spożywanie tego warzywa pomaga zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób serca nawet o 25%.

9
Siemię lniane.

Siemię lniane bogate jest w kwasy omega 3 i omega 6, które dobrze wpływają na zdrowie twojego serca. Aby zwiększyć wartość odżywczą owsianki lub miski pełnoziarnistych płatków, dodaj do nich mielone siemię lniane.

10
Soja.

Soja pomaga obniżyć poziom cholesterolu, ponieważ zawiera bardzo małą ilość nasyconych tłuszczów i jest źródłem chudego białka. Mleko sojowe doskonale nadaje się jako dodatek do płatków owsianych i pełnoziarnistych. Uważaj jednak na zawartość soli w soi – niektóre przetworzone odmiany soi zawierają dodatek sodu, który może zwiększyć ciśnienie krwi.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

zdrowotna kąpiel
trojglicerydy w diecie
warzywa na niski cholesterol

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Bea_
09.07.2012
Aktywność fizyczna, odpowiednia dieta ( pieczywo razowe, owoce, warzywa, zielona herbata,ryby itp ) pomogły mi w obniżeniu cholesterolu, dodatkowo zastosowałam preparat BetaLip i mój cholesterol się unormował.