Cukierki z włóczki

Jak zrobić cukierki z włóczki?·

PinkPink - specjalista Tipy.pl
Cukierki z włóczki
1 z 14
Szukasz pomysłu na ciekawe dekoracje stołu? Czegoś, co będzie ładne i trwałe? Do niedawna furorę robiły sztuczne, plastikowe owoce. Ale nie są one już dłużej ani modne ani efekciarskie. Proponuję więc coś z zupełnie innej beczki. Coś "na słodko". Włóczkowe cukierki. Ozdobią stół i dodadzą "tego czegoś".
P

* karton,
* nożyczki,
* linijka,
* motek kolorowej włóczki,
* długa igła z dużym oczkiem (opcjonalnie),
* krótka igła z dużym oczkiem,
* wstążeczka,
* marker,
* wata,
* kawałek niepotrzebnego materiału,
* słodki cukierkowy zapach (taki jak używasz w kuchni na przykład, albo słodka perfuma).

1
Karton
Zacznij od wycięcia z kartonu kwadratu o wymiarach co najmniej 10x10 centymetrów. Odmierz na środku kwadrat o wymiarach 5x5 centymetrów i narysuj go markerem.
2
Robienie cukierka z włóczki - zrób to sam 1
Następnie na szerokości mniejszego narysowanego na środku kartonu kwadratu odmierz po dwóch przeciwległych przeciwległych bokach paseczki szerokości 0,7 milimetra. Ponacinaj brzegi na szerokości tych kresek i długości 1 centymetra. Zobacz na zdjęcie gotowego kartonu (powyżej), jak powinno to wyglądać.
3
W kolejnym kroku musisz przygotować sobie bazę do pracy. Będziemy napinać włóczkę. Przeciągaj ją z jednego końca na drugi zahaczając ją o wycięty grzebyczek. Ważne, aby nie owijać włóczką całego kartonu. Włóczka (na zdjęciu różowa) powinna znaleźć się tylko po jednej stronie kartonu, tej na której masz narysowany kwadrat. Aby tak zrobić gdy dojdziesz do naciętego 'ząbka' owiń wokół niego włóczkę i przeprowadź ją na drugą stronę, zahacz o kolejny ząbek i tak w kółko, aż naciągniesz włóczkę przez całą naciętą powierzchnię.
4
Czas na część właściwą. Nawlecz włóczkę na długą igłę i zacznij ją przewlekać między naciągniętą włóczką. Prowadź igłę między poszczególnymi 'nitkami' włóczki naprzemiennie raz nad a raz pod. Widać to na zdjęciu. Gdy dojdziesz do końca zawróć i przewlekaj w drugą stronę.
5
Ważne, aby przepleść włóczkę zakrywając cały kwadrat 5x5 centymetrów.
6
Końce przeplatanej włóczki nawlecz na igłę i przeciągnij je przez zaplecioną część, aby je tam schować. Nie ucinaj i nie zawiązuj ich na supełek. Będzie dużo ładniej wyglądało, gdy schowasz je po prostu w środku 'przeplatanki.
7
Gdy skończysz zdejmij całość z kartonu. Naciągnięta różowa włóczka utworzy pętelki. Poprzecinaj je i zawiąż w podwójne supełki, aby zabezpieczyć wszystko przed rozleceniem się. Utnij zbyt długie końce włóczki. Skróć je mniej więcej do 1 centymetra.
8
Złóż całość na pół, aby krawędzie z supełkami się ze sobą złączyły. Zszyj je razem.
9
Następnie wywróć całość na druga stronę. Postrzępione końce schowają się w środku.
10
Zwiąż jeden koniec wstążeczką.
11
Nasącz watę wybranym zapachem.
12
Owiń ją w kawałek materiału. Zwiń, aby całość zmieściła się w środku naszej plecionki. I włóż ją do środka.
13
Zawiąż wstążeczkę z drugiej strony, aby zamknąć cukierka. Gotowe.
Strona 1 z 14

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ada
11.03.2012
Cudnie by wyglądały takie duże, jako poduszki ozdobne.
Ciekawa jestem czy da się zrobić coś w tym stylu