andzejki

Jak lać wosk?
KammaKamma - specjalista Tipy.pl

Jedną z najbardziej popularnych i lubianych wróżb andrzejkowych jest lanie wosku. Z płaskorzeźb oraz ich cieni uzyskanych za pomocą lania wosku na wodę możemy odczytać własną przyszłość. W dawnych czasach lano roztopiony ołów lub cynę. Uważano, że aby wróżba była mocniejsza należy użyć ołowianych lub cynowych ram z okien kościelnych lub witraży (uważano, że są one symbolem trwałego związku). Małżeństwo wywróżone za pomocą metalu miało być trwalsze, niż to wywróżone z wosku. Jednak wosk dawniej również był bardzo cenny. Pszczoły, którym dawniej przypisywano cechy boskie i święte uważane były za symbol mądrości, płodności i proroctwa. Wróżenie z wosku było popularne w różnych starożytnych kulturach.
P

* wosk (świeczki)
* garnek
* klucz z dziurką (najlepiej stary klucz)
* miednica, wanna, umywalka itp
* zimna woda

1
Przygotowujemy naczynie z zimną wodą. Może to być wanna, umywalka lub duża miednica wypełniona chłodną wodą.
2
Topimy wosk. Wkładamy świeczki do garnka (najlepszy będzie garnek z dzióbkiem) i zaczynamy podgrzewać go na palniku.
3
Jak wosk będzie płynny należy usunąć z niego knoty - np. za pomocą widelca.
4
Osoby, które biorą udział w wróżbie powinny kolejno ostrożnie lać stopiony wosk przez dziurkę do klucza do naczynia z wodą.

Klucz najlepiej, aby był wykonany z mosiądzu lub metalu w kolorze złotym. Srebro oraz inne metale w tym kolorze odstraszają istoty z poza tego świata, które są potrzebne do wzmocnienia siły wróżby. Dobrze jest używać klucza poświęconego - dawniej uważano, że najlepszy do tego celu będzie klucz kościelny np. do wejścia do zakrystii.
5
Wlany wosk powinien zastygnąć samoistnie. Nie należy przyśpieszać procesu np. polewając od góry zimną wodą czy ochlapując go.
6
Jak już wosk zastygnie, należy go delikatnie wyciągnąć z wody, tak aby przypadkiem nie popsuć jej kształtu.
7
Płaskorzeźbę oglądamy ze wszystkich stron i analizujemy jej kształt. Analizujemy również kształt cienia rzuconego przez naszą figurkę na ścianę.
8
Z kształtu płaskorzeźby oraz cienia możemy odczytać co przyniesie nam kolejny rok. Najczęściej pojawiają się symbole:

Anioł - możesz liczyć na prawdziwych przyjaciół.
Człowiek - niedługo poznasz swoją miłość
Chmurka - otwórz oczy, może ten na którego czekasz jest obok Ciebie. Przestań, żyć marzeniami tylko zacznij żyć prawdziwym życiem.
Domek - poświęć w tym roku więcej czasu dla spraw domowych.
Góra - możesz spotkać na pewne trudności w dążeniu do osiągnięciu swoich celów. Bądź cierpliwy.
Gwiazda - będziesz mieć pieniądze i szczęście.
Klucz - oznacza klucz do nowego domu lub czyjegoś serca.
Koszyczek - Twoja praca da Ci spełnienie.
Kwiatek - niedługo, coś Cię zaskoczy. Będzie to bardzo miła niespodzianka.
Patyk - będziesz mieć mobilizację do pracy.
Pies - uważaj na to z kim się zadajesz. Jeden z Twoich przyjaciół może być fałszywy. Bądź ostrożny w zawieraniu nowych znajomości.
Motyl - coś w Tobie się zmieni. Zmienisz swoje spojrzenie na cały świat.
Pieniądze - zaczniesz bardziej liczyć się z pieniędzmi. Możesz stać się materialistą, uważaj.
Pierścień - oznacza związek lub nawet zaręczyny.
Maska - bądź sobą. Nie staraj się ukrywać swojego prawdziwego Ja.
Rycerz lub jeździec na koniu - zakochasz się w wojskowym lub wyjdziesz za niego za mąż.
Paw - pomyślność w sprawach sercowych.
Serce - partner z którym obecnie jesteś jest prawdopodobnie tym z którym spędzisz resztę swojego życia. To prawdziwa miłość.
Serce postrzępione - niepowodzenia w sprawach uczuciowych, złamane serce.
Słońce - oznacza pomyślny rok np. zajście w ciążę.

Zwierzętom przypisana jest dodatkowo właściwa im moc. Jeśli ukaże nam się lew wówczas oznacza to naszą moc i siłę, ptak jest symbolem wolności i niezależności, pies wierności itp.

Symbolika wróżenia z wosku jest bardzo podobna do symboliki snu. W razie jakiś wątpliwości najlepiej zatem sprawdzić w senniku co oznacza kształt naszej woskowej płaskorzeźby.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

przewlos
07.12.2012
Robiłem wszystko z kroku po kroku. Wyszło mi serce :) mam nadzieję, że znaczy to coś dobrego :)
latina
30.11.2012
siemka co oznacza z lania z wosku:but ,kobieta połoczona z mezczyzna tyłem,wentka,łytka,liść,krokody,stopa. NAPISZCZCIE na moj e-mile jak znacie się na takich sprawach :)
zigitrn
26.11.2012
Dobra zabawa, im więcej alkoholu się wypije tym interpretacja ciekawsza
daria16rog
26.11.2012
Tak dokładnie nie wiem ale wydaję mi się, ze to może oznaczać że przyjdzie na świat twój malutki chłopczyk. Lub jeśli nie masz mężczyzny to go znajdziesz i będzie bobo.
martakali2889
26.11.2012
Ta wróżba zawsze mi się podobała. Nawet mi się kiedyś sprawdziła.
latina
09.12.2011
siemak co oznacza rysy mezczyzny i dziecko ???