rodzinna książka kucharska

Jak zrobić książkę kucharską?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
Rodzinna książka kucharska to doskonały sposób na zachowanie ulubionych przepisów dla przyszłych pokoleń. Ile razy żałowałaś, że nie znasz przepisu według którego twoja babcia piekła najlepszą na świecie szarlotkę lub gotowała barszcz wigilijny? Bez rodzinnej książki kucharskiej wiele przepisów ginie wraz ze śmiercią członka rodziny. Samodzielne stworzenie takiej książki pozwoli tobie i twojej rodzinie przez wiele lat zachować to, co z kulinarnego punktu widzenia jest najcenniejsze.
P

* przepisy
* zdjęcia rodziny i gotowych potraw (jeśli tylko je posiadasz)
* skaner
* edytor tekstu
* drukarka
* koszulki do segregatora
* segregator

1
Skontaktuj się z poszczególnymi członkami rodziny i zapytaj, czy mają jakieś dobre przepisy, które chcieliby umieścić w rodzinnej książce kucharskiej. Mogą to być tradycyjne dania (takie, które przyrządzała wasza mama lub babcia) lub coś nowszego, co udało im się ostatnio odkryć.
2
Przeglądnij dostarczone ci przepisy, by wyeliminować te, które się powtarzają. Upewnij się, że każdy przepis zawiera proporcje składników, temperaturę i czas gotowania/pieczenia. Każdemu przepisowi nadaj tytuł (jeśli jeszcze takiego nie posiada).
3
Podziel przepisy na grupy. Wyróżnij wśród nich dania główne, przekąski, przystawki, sałatki, zupy, kanapki, przetwory i desery.
4
Przepisz poszczególne przepisy do edytora tekstu, by nadać im jednolity, spójny wygląd. Wybierz łatwy do przeczytania rozmiar czcionki. Pod każdym przepisem podaj jego autora.
5
Żeby w książce kucharskiej nie było żadnych pustych miejsc, dołącz do niej zdjęcia członków rodziny i gotowych dań. Napisz też krótkie historie na temat danego przepisu (anegdoty na temat przygotowania danego dania, informacje skąd pochodzi itp.). Dzięki tym prostym zabiegom sprawisz, że książka będzie miała jeszcze bardziej osobisty charakter.
6
Zaprojektuj stronę tytułową i okładkę swojej książki. Uwzględnij zdjęcia wszystkich członków rodziny.
7
Wydrukuj książkę lub poproś o wydruk w kolorze w punkcie ksero. Takie rozwiązanie będzie tańsze, jeśli planujesz podarować egzemplarz książki każdemu z członków rodziny.
8
Poszczególne strony książki kucharskiej włóż w folię (najlepiej sprawdzą się koszulki do segregatora). Dzięki temu przepisy nie pobrudzą się, gdy będziesz korzystać z książki w kuchni.
9
Umieść poszczególne strony w ozdobnym segregatorze. Takie rozwiązanie z pewnością ułatwi ci odnalezienie odpowiedniego przepisu lub wyciągnięcie go z książki, kiedy będzie potrzebny. Książkę kucharską będzie również można cały czas uzupełniać i modyfikować.
10
Ozdób okładkę segregatora.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Prezent z kokardką
mydło ozdobne
książka dla dziewczyny

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

e_ra
04.04.2013
A ja już sobie taką zrobiłam dwa lata temu. Pomysł zapożyczyłam od przyjaciółki :)
Katarzyna
09.01.2013
Prostszym sposobem jest www.ownbook.pl tam sam komponujesz książkę kucharską, przerabiasz okładkę dodajesz zdjęcia, przepisy albo korzystasz z dostępnych w serwisie. Książka wygląda tak jak te kupowane w księgarni ale są tam tylko te przepisy które Cię interesują. Nie płacisz za przepisy, których nie chcesz mieć w książce.
No i dodawanie dedykacji/życzeń na pierwszej stronie jest rewelacyjne na urodziny imieniny i temu podobne okazje.
;)
30.06.2012
Dzięki , bardzo fajny pomysł.Dam taką książkę kucharską babci ! ;D
tyyysia
28.11.2011
dzięki za pomysł. już wiem co dam tacie na gwiazdkę