łyżwy

Jak dbać o łyżwy?
master - specjalista Tipy.pl

Jeśli nie będziemy czyścić naszych łyżew nie będą nam one dobrze i długo służyły. A czyszczenie łyżew nie zajmuje wiele czasu. Jeśli tylko będziemy to robić regularnie na pewno odpłacą się nam i będzie nam się w nich bardzo dobrze jeździć. Jak więc prawidłowo zabrać się za czyszczenie naszych łyżew? Odpowiedź znajdziesz poniżej.
1
Po każdym zejściu z lodowiska od razu zakładaj na ostrze specjalne nakładki do chodzenia w łyżwach. Dzięki temu, ostrze się nie stępi. Ale pamiętaj, aby nie przechowywać łyżew w nakładkach. Powinny one być na płozie tylko wtedy, gdy łyżwy mamy na nogach i chcemy w nich podejść do tafli lodu. W przeciwnym wypadku – jeśli będziemy przechowywać łyżwy w nakładkach, może w nich zadomowić się wilgoć, która zniszczy nasze łyżwy.
2
Za każdym razem po szaleństwie na lodowisku wytrzyj łyżwy czystą i suchą ściereczką. Najlepiej frotową, która zbierze wilgoć. Zwróć szczególną uwagę na płozy i miejsca, w których przytwierdzone są one do buta. Nie zostawiaj czyszczenia łyżew na później. Rób to zawsze od razu po jeździe.
3
Dokładnie wytrzyj całe łyżwy, zarówno but jak i metalowe części. Nie używaj przy tym żadnych środków czyszczących.
4
Podczas przewożenia łyżew nałóż na ostrza specjalne ochraniacze, które nakłada się podczas transportu sprzętu. Nie są to jednak nakładki na ostrza, w których podchodzisz do tafli lodu. Możesz też zakupić specjalne etui na łyżwy, które wyposażone jest w specjalną podszewkę wchłaniającą wszelką wilgoć. Chroni też łyżwy przed uszkodzeniami mechanicznymi.
5
Po powrocie z lodowiska natychmiast wyjmij łyżwy z torby. Połóż je na miękkim, frotowym ręczniku, aby dokładnie wyschły. Wyjmij języki z butów. Poluzuj sznurówki. Łyżwy nie powinny się dotykać żadną częścią. Tym bardziej płozami. Nie kładź tez łyżew w pobliżu grzejnika. Łyżwy powinny wyschnąć same.
6
Gdy już łyżwy będą całkowicie suche możesz je schować każdą w osobnej materiałowej torbie.
7
Od czasu do czasu, a już na pewno po zakończeniu sezonu i przed jego rozpoczęciem możesz wypastować buty i nasmarować płozy.
8
Do pastowania butów użyj pasty przeznaczonej do danego rodzaju skóry, zwracając uwagę na kolor butów.
9
Płozy smaruj woskiem lub specjalnym olejem. Dzięki temu będą chronione przed rdzą.
10
Pamiętaj, aby oddać też łyżwy do naostrzenia. Jeśli nie wiesz gdzie, udaj się na najbliższe lodowisko i wypytaj. Na pewno uzyskasz tam odpowiedź. Nie próbuj ostrzyć łyżew samodzielnie. Możesz je zepsuć.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane