Omlet z szynką i cebulą

Jak zrobić omlet z szynką (Dukan)?

DukanDukan - specjalista Tipy.pl
Omlet z szynką jest najpopularniejszym daniem początkujących Dukanistów. Jest prosty do zrobienia i smakuje wyśmienicie. Doskonały na śniadanie - daje nam energię na połowę dnia. Poniżej przedstawiam przepis na omlet z szynką wg diety Dukana.
P

* 3 jajka
* 50 g chudej szynki (drobiowej, wołowej)
* pół małej cebuli (Cebula jako przyprawa jest dozwolona w I fazie, jednak jako warzywo nie. Ortodoksyjni Dukaniści mogą ją pominąć. Bez niej omlet będzie również dobrze smakować).
* Pół pęczka natki pietruszki.
* 3 łyżki chudego mleka lub jogurtu.
* Sól, pieprz do smaku.

1
Jajka rozbełtać razem z mlekiem/jogurtem, doprawić solą i pieprzem.
2
Szynkę i cebulę drobno pokroić i wrzucić na rozgrzaną patelnię, aby się lekko podsmażyły i delikatnie doprawić solą i pieprzem.
3
Jak już szynka z cebulką się podsmażą wlać na patelnię rozbełtane jajko, zmniejszyć ogień i przykryć (najlepiej szklaną, przezroczystą pokrywką). Jak już jajko się zetnie, ściągnąć z ognia i posypać pietruszką.
?

Wskazówki
* Możesz smażyć omleta bez przykrycia i z dwóch stron, jednak nie będzie on wówczas tak puszysty i wilgotny.
* Po ścięciu się jajka możesz chwilę poczekać, aż omlet urośnie - będzie wówczas jeszcze bardziej puszysty.

Powiązane porady

Chleb Dukana
Naleśniki
śniadanie proteinowe

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ewelka
27.05.2014
Omlet jest pyszny i sycący! Dodałam jeszcze szczypiorek i smażyłam tylko na jednej stronie. Polecam Dukanowiczom :)