Pies Collie

Jak oduczyć psa gryzienia?
KasikKasik - specjalista Tipy.pl

Twój pies uwielbia gryźć i absolutnie nic nie jest bezpieczne co się znajdzie w pobliżu Twojego pupila? Mamlanie, obgryzanie, gryzienie jest czymś naturalnym dla psa, jest to jeden ze sposobów poznawania przez niego otoczenia. Często też może być objawem znudzenia. Nauczenie psa, że nie może gryźć wszystkiego, co napotka jest nie lada wyczynem. Poniżej podajemy metody oduczenia psa ciągłego gryzienia niedozwolonych przedmiotów.
1
Chcąc oduczyć psa żucia, musisz reagować wówczas, gdy przyłapiesz go na gorącym uczynku. Klaśnij w dłonie lub krzyknij, aby zwrócić uwagę psa. Podaj mu do gryzienia jego zabawkę. Jeżeli pies ją zaakceptuje, dawaj mu ją za każdym razem, gdy gryzie coś czego nie powinien.
2
Na rynku pojawiły się specjalne spraye, które zniechęcają psa do gryzienia popsikanych nim przedmiotów. Spraye są całkowicie nieszkodliwe dla zdrowia psa, natomiast mają nieprzyjemny dla niego zapach. Spryskaj nim miejsca, które Twój pupil lubi gryźć. Oczywiście produkt po pewnym czasie wyparuje, ale zazwyczaj do tego czasu, pies straci zainteresowanie podgryzaniem.
3
Nie dawaj psu do zabawy starych butów czy skarpet, gdyż w jego mniemaniu nie ma różnicy czy to nowa czy stara rzecz. Nie zrozumie, że starym może się bawić a nowym nie. Pies jak i człowiek wcześniej czy później znudzi się swoim "zabawkami". Pamiętaj, aby mu je zmieniać co jakiś czas.
4
Zabawka Kong
Jeżeli powyższe metody zawiodą, pomyśl o zakupieniu zabawki, którą można napełniać jedzeniem dla psa. Dając mu takie zabawki do gryzienia, spowodujesz, że będzie do ich chętnie wracał, gdyż zawsze znajdzie w nich coś smacznego. Jeśli będziesz spędzać z psem dużo czasu, bawić się i chodzić na spacery, nie będzie on miał czasu na nudę. Wiele psów pozostawionych samym sobie, na czas gdy jesteś w pracy z nudów gryzie różne przedmioty. Zostawiając psa samego w domu, spróbuj pozostawić go w miejscu, w którym nie zrobi wielu szkód.
5
Podczas spaceru dajesz swojemu psiakowi możliwość odkrywania i gryzienia różnych przedmiotów. Pies, któremu "dostarcza" się wystarczającą ilość takich bodźców, nie będzie gryzł przedmiotów znajdujących się w domu.
6
Musisz zapewnić bezpieczne otoczenie dla Twojego pupila. Nie może on znajdować na swojej drodze przedmiotów, które mogłyby mu zaszkodzić, gdy je pogryzie (kable elektryczne, szklane przedmioty itp.). Przez jakiś czas musisz uzbroić się w cierpliwość i chować wszystkie przedmioty, które pies lubi gryźć. Jeżeli nie będzie ich miał w swoim zasięgu, tym szybciej nauczy się, że nie są do gryzienia. Każdy pies potrzebuje czasu, aby się nauczyć, ale uwierz, że jest to osiągalne.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

Karol
07.02.2018
U mnie pies gryzie kable :) Od jakiegoś czasu zwalczam to u niego.
Natalia
27.02.2017
Witam mamy w domu mieszanca ma okolo 3miesiecy mamy w domu noworodka co ma 2 tygodnie jak zrobic zeby zaczol mnie sluchac jak jestem sama w domu a nie tylko od czasu do czasu slucha pana czyli mojego partera wiem ze to szczeniak i potrzebuje rozrywek ale z racji tego ze nie dawno urodzilam nie jestem w stanie z nin wychodzic nawet jak bym byla prowadzic psa duzej wagi oraz wozek bylo by ciezko
Cobra
27.02.2017
A co zrobić jeśli pies gryzie gąbkę w łóżku. Mam go jakieś 5-6 miesięcy pies nawet nie ma roku jest rasa mieszana oczy ma po haskim a umaszczenie po owczarku. Mam z tym problem już od dłuższego czasu i nie mogę sobie z tym poradzić próbuje ja tego oduczyć ale nic nie skutkuje a łóżka przeciesz do szafy nie schowam. Moze jakieś sugestie? Kupowaliśmy jej przeróżne zabawki i zawsze je ignorowała jak i rownież kości do gryzienia żeby miała zajęcie na czas jak jesteśmy w pracy. Nic nie pomaga jak dalej postępować? Moze odpowiednia tresura szkolenie ??
FISH
09.01.2017
Mam 3 miesięcznego biegała i jest ok jeśli mu się poświęci dużo czasu inna rzecz jak się pracuje ale to też da się załatwić ,cierpliwości, cierpliwość i wyrozumiałość
Piotr
22.08.2016
Najlepszy sposób jaki znam to "pistolet wodny". Kupcie mały pistolecik na wodę i napełnijcie. Trzymajcie go zawsze przy sobie. Ustawcie sobie jedną komendę np. "zostaw". Jak widzicie że coś wam podgryza to strzelacie w psa wodą i w tym samym momencie krzyczycie "zostaw". Z czasem komenda zostaw nie będzie wymagała użycia dodatkowo pistoletu wodnego. Dodatkowo ta metoda zgania całą winę na pistolet więc podczas waszej nieobecności pies też będzie się bał coś ugryźć bo wie że za chwile gdzieś "magicznie" pojawi się pistolet i obleje go wodą. Uprzedzam pytanie: to nie wpłynie negatywnie na psa. Nie będzie się bał kąpieli itp. Pamiętam, że metodę wyczytałem gdzieś w jakiejś książce o psach i jak dla mnie rewelacja. Już 3 psa tak wychowałem. Zero gryzienia. Gryzie jedynie to co mu wolno czyli soje zabawki. Oczywiście są zapewne wyjątki od reguły i nie wszystkie psy będą czuły respekt do pistoletu :) Ważne żeby uczyć psa wszystkiego od wieku szczenięcego. Starego psa cięzko nauczyć "manier". To tak jak z ludźmi. Czym skorupka za młodu... :)
Agata
19.06.2015
Wszystkie porady super, do wszystkich się stosowałam, ale to w moim przypadku i tak niewiele daje - mój pies jest fanem książek, kabli, ładowarek. Takich rzeczy nie ma gdzie pochować, a psikanie ich dawało efekt na krótko.
Igor
02.01.2015
to bardzo pomogło mi w nie gryzieniu mojego psa
Angels
30.03.2012
Witam! Mam 6 miesięcznego alaskana malamuta.moja psinka z radości każdego kto przychodzi lize i chwyta zębami No i skacze a juz ma niezle gabaryty a cały czas rośnie .jest to dość irytujące .gryzie nie tylko ręce ale i rzeczy.co robić by ja tego oduczyc?prosze o radę
Magda
04.12.2011
kupiłam ostatnio mojemu psu ( yorkshire terrier ) legowisko a on je pogryzł nie wiem co robić , nie mogę mu dawać zabawek no już pogryzł kukle golfową wiem że to mało prawdopodobne że jyork mógł to zrobić ale to prawda !! pomórzcie
dziękuje ;)
Kasia
04.10.2011
Zadziałał sposób z klaskaniem :). Dziękuje Bardzo :) a także zapytania o problemach z którymi macie problem wysyłać proszę na kasia-krk@wp.pl chętni pomogę we wszystkim