ręczniki

Co zrobić żeby ręczniki były miękkie?

aldona - specjalista Tipy.pl
Chyba każdy z nas uwielbia po kąpieli lub prysznicu zanurzyć się w miękki, miły ręcznik. Zakupienie ręczników dobrej jakości daje nam gwarancję, że nasze ręczniki pozostaną miękkie i puchate przez długi okres użytkowania. Najlepiej wybierać te zrobione w 100% z bawełny. Ale nawet najlepsze ręczniki po wielokrotnych praniach stracą na kolorze i teksturze. Warto więc pomyśleć o odpowiedniej pielęgnacji ręczników, aby służyły nam przez długi czas.
P

* Środek do prania,
* Ocet winny,
* Soda oczyszczona,
* Piłeczki tenisowe.

1
Nowe ręczniki wypierz przed pierwszym użyciem. Producenci często dodają przy produkcji ręczników specjalne środki, aby leżące na półce ręczniki były puchate i miękkie, a tym samym zachęcały potencjalnych nabywców do ich zakupienia. Ale środki te mogą powodować złą absorpcję wody przez ręcznik. No przyznaj się, już nie raz miałaś do czynienia z nowym ręcznikiem, który nie chciał tak dobrze wchłonąć wody jak stary.
2
Użyj szklanki białego octu jako dodatku do proszku czy płynu do prania jeśli pierzesz ręczniki. Stosuj tą miksturę raz lub dwa razy w miesiącu (lub co drugie-trzecie pranie ręczników). Dzięki octowi ręczniki będą miękkie.
3
Odśwież stare ręczniki, które nie są już takie puchate. Wypierz je dodając do proszku lub płynu do prania ½ szklanki sody oczyszczonej. W fazie płukania dodaj szklankę octu.
4
Jeśli suszysz ręczniki w suszarce nie nastawiaj najwyższej temperatury. Może ona zniszczyć materiał.
5
W czasie suszenia ręczników w suszarce włóż do środka piłeczki tenisowe. Zapewnią dodatkową miękkość. Może to zabrzmiało dziwnie, ale to naprawdę działa.

Powiązane porady

poduszki
używanie dezodorantu
zapach potu

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Ania 1234
27.10.2016
ja reczniku prasuje i sa miekkie
Basiaja
05.05.2016
A co z pralka przy takim praniu?
nodi
16.04.2016
Ją stosuję sposób trzeci ale odwrotnie : zamiast proszku daje 1/2szkl sody a do plukania 1 szkl octu. Sposób skutkuje.
Bąbel
08.02.2016
Pól szklanki sody, szklanka octu? po ilu takich zabiegach pralkę trafi szlag?
gosiam439
03.02.2016
Testowałam te sposoby i nie prawda . Żaden sposób nie działa . Bzdury piszecie .
Guska
20.01.2016
To jest nie prawda z soda i octem robilam tak i nic nie daje
Sarah
11.01.2016
A ja uważam ,że Ręcznik powinien być raczej szorstki --- Aby dobrze wytrzeć Ciało a przy okazji - wycierania poprawić krążenie Krwi ............Tak mnie uczyli .. Doświadczeni i widzę rezultaty