Jak zrobić tort amaretto

axima - specjalista Tipy.pl
Torty zawsze kojarzą nam się ze szczególnymi okazjami .Proponowany poniżej tort amaretto znakomicie smakuje do filiżanki wybornej włoskiej kawy. Jego delikatny smak wprowadzi w zachwyt i podziw wszystkich domowników i znajomych.
P

* 8 jajek,
* 8 łyżek mąki,
* 8 łyżek mąki kartoflanki
* 1 szklanka cukru,
* 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
* szczypta soli,
* odsączone i wydrylowane wiśnie z kompotu ,
* rum amaretto,
* 1,5 opakowania gotowego kremu do tortów czekoladowego w proszku,
* kilka orzechów do dekoracji
* 100 g płatków migdałowych.

1
Żółtka oddziel od białka. Do białka wsyp szczyptę soli i ubijaj mikserem na sztywną pianę.
2
Do ubitej piany dodaj cukier i stopniowo żółtka, ciągle mieszając
3
Gdy powstanie pulchna masa, połącz ją z przesianą mąką z proszkiem do pieczenia delikatnie mieszając.
4
Tortownicę posmaruj tłuszczem i posyp bułką tartą. Następnie wlej ciasto i włóż do piekarnika nagrzanego do 180 st.C. Piec ok.25-30 min.
5
Zimny biszkopt podziel na trzy krążki. Przyszykuj przegotowaną ostudzoną wodę z amaretto.
6
Do wysokiego naczynia wsyp krem do tortów i postępuj wg przepisu na opakowaniu. Do gotowego kremu wlej amaretto wg własnego uznania. Uważaj, aby krem nie był zbyt płynny. Możesz użyć mniej mleka.
7
Blaty nasącz przygotowaną herbatą i posmaruj kremem. Złożony tort cały posmaruj resztą kremu. Wierzch ciasta udekoruj wiśniami i pokruszonymi orzechami. Posyp delikatnie boki i wierzch pokruszonymi płatkami migdałowymi.
?

Wskazówki
* Przed wyciągnięciem ciasta z piekarnika sprawdź patyczkiem, czy jest upieczony.

Powiązane porady

triki kuchenne - osłonka na mikser
odmierzanie składników
odświeżenie chleba

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane