Jak zrobić mazurek miodowy?

axima - specjalista Tipy.pl
W czasie świąt wielkanocnych na żadnym polskim stole nie może zabraknąć mazurków. Jest to tradycyjny polski wypiek, uwielbiany przez wszystkich łasuchów. Jego wykonanie nie jest tak skomplikowane, jakby się mogło wydawać. W takich chwilach warto zapomnieć o kaloriach i po prostu cieszyć się smakiem ciasta w gronie rodziny i znajomych. Już sam zapach pieczonego mazurka zaprasza nas do degustacji. Oto sprawdzony przepis:
P

* 3 żółtka,
* 250 g mąki,
* 130 g miodu,
* 1 łyżka smalcu,
* olejek rumowy,
* szczypta soli,
* 100 g cukru,
* 1 łyżeczka sody rozpuszczona w odrobinie mleka,
* 1,5 słoika dżemu brzoskwiniowego,
* 100 g skórki pomarańczowej kandyzowanej,
* skórka ze świeżej pomarańczy- dobrze wymyta.
* brzoskwinie z puszki.

1
Wymytą blaszkę smarujemy margaryną.
2
Miód wraz z smalcem rozpuszczamy. Żółtka wraz z cukrem ucieramy. Przesianą mąkę z solą wsypujemy do naczynia i łączymy z żółtkami, miodem, sodą i zapachem rumowym. Szybko zagniatamy ciasto, owijamy w folię i wkładamy do lodówki na 10 godzin.
3
Po wyjęciu z lodówki ciasto rozwałkować. Włożyć na blachę, brzegi zrobić wyższe. Ciasto pieczemy około 15 – 20 min w temperaturze 180 st. C.
4
Po upieczeniu ciasto wyciągamy z blaszki i układamy na ozdobnej tacce.
5
Na ciepłym cieście wyciągniętym z piekarnika rozsmarowujemy dżem brzoskwiniowy, posypujemy skórką pomarańczową kandyzowaną – wkładamy na kilka minut do nagrzanego piekarnika.
6
Po wyjęciu i przestudzeniu mazurek dekorujemy skórką pomarańczową i brzoskwiniami wg własnej fantazji. Smacznego!

Powiązane porady

Ubijanie białka
Pasztecik z kurczakiem
pieczone warzywa

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane