Jazda w puchu na snowboardzie

Jak jeździć w puchu na snowboardzie?
ImreImre - specjalista Tipy.pl

Jazda w puchu na snowboardzie jest czymś wspaniałym czego prędzej czy później musisz doświadczyć. Różni się ona od jazdy po ubitym śniegu czy oblodzonym stoku.
P

* deska freeride'owa

1
Znajdź odpowiednie miejsce do jazdy w puchu. Takie miejsca znajdziesz najszybciej w Alpach lub Dolomitach. Najlepiej wybrać się jak najwcześniej rano - wówczas będzie dużo "dziewiczego" śniegu.
2
Jazda po puchu 1
Skieruj przód deski prosto w dół stoku i się rozpędź. Póki co nie martw się o krawędzie podczas jazdy w puchu. W przeciwieństwie do jazdy po oblodzonym terenie, jazda po puchu nie wymaga krawędziowania.
3
Ciężar ciała przesuń w całości na tył deski, tak aby jej dziób podniósł się do góry ponad puch. Dzięki temu się nie zakopiesz i zyskasz większą prędkość.
4
Jazda po puchu 2
Lekko się wybijaj do góry, aby jechać po puchu. To pomoże ci się również rozpędzić.
5
Jazda po puchu 3
Utrzymuj prędkość i zacznij robić lekkie skręty. Zakręcanie na puchu wymaga więcej sił, niż na ubitym śniegu. Skręty powinny być naprawdę bardzo lekkie. Jeśli zrobić mocny skręt to się wywrócisz i zakopiesz.
6
Jazda po puchu 4
Przed każdym zakrętem wybij się nieco do góry, aby uwolnić deskę ze śniegu i jechać jak najwyżej.
?

Wskazówki
* Utrzymuj dużą prędkość. Jeśli będziesz jechać wolno to ugrzęźniesz w śniegu.
* Podczas zakrętów pochylaj się tylko nieznacznie. Jeśli pochylisz się bardzo to stracisz prędkość.
* Nigdy nie jeździj sam. Upewnij się, że widzisz i słyszysz ludzi z którymi jeździsz.

!

Uwaga!
* Uważaj na płaskie tereny pokryte puchem. Zanim do nich dotrzesz to się rozpędź.
* Uważaj na ukryte pod śniegiem skały, pnie drzew czy gałęzie.
* Uważaj na stoki zagrożone lawiną.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane