Indyjski masaż głowy

Jak zrobić indyjski masaż głowy?·

MadzikMadzik - specjalista Tipy.pl
Indyjski masaż głowy
1 z 7
Indyjski masaż głowy jest wspaniałym lekarstwem na stres, ból głowy czy bezsenność. Pomaga się zrelaksować oraz uspokoić. Masaż ten złożony jest z masażu barków, ramion, odcinka szyi, głowy oraz twarzy. Wykonywany jest w pozycji siedzącej i nie wymaga wcześniejszego przygotowania. Można go wykonać w każdej chwili i w każdym miejscu.
P

* krzesło
* druga osoba
* olejek do masażu (opcjonalnie)

1
Przygotowanie do masażu
Przygotowanie do masażu

Znajdź jakieś możliwie spokojne miejsce na uboczu. Możesz puścić jakąś spokojną muzykę lub zapalić świece aby stworzyć relaksującą atmosferę. Powiedz osobie, której będziesz robić masaż, aby powiedziała jeśli masaż będzie za mocny i będzie ją coś bolało. Stań za plecami osoby masowanej i połóż swoje dłonie na jej barkach. Zarówno ty, jak i druga osoba weźcie kilka głębokich wdechów.

2
"Wałkowanie"
Masaż barków

Delikatnie zacznij uciskać dłońmi mięśnie czworoboczne, zaczynając przy szyi. Stopniowo przesuwaj dłonie w kierunku zewnętrznym barków. Znów powróć do szyi i powtórz tą samą czynność 3 razy, za każdym razem z większą siłą.

Przesuń ręce z powrotem bliżej szyi, w taki sposób aby Twoje kciuki były niedaleko siebie i zacznij robić nimi małe kółka wzdłuż mięśni kręgosłupa, z dwóch stron jednocześnie. Masaż ten wykonuj kciukami w kierunku od dołu ku górze, aż do linii włosów. Przesuń kciuki znów na dół (tak nisko jak potrafisz, bez odrywania reszty palców od barków - kapturów, mięśni czworobocznych). Powtórz czynność 2 razy.

Połóż swoje przedramiona na barkach osoby masowanej, po obydwu ich stronach, zaraz przy szyi i "wałkuj" nimi w kierunku zewnętrznej części barków (zdjęcie obok). Podnieś ramiona do góry i cofnij je znów w miejsce odległe o parę centymetrów od szyi i powtórz czynność jeszcze 2 razy.

3
Indyjski masaż głowy
Masaż karku

Stań z boku osoby, której wykonujesz masaż. Połóż jedną dłoń nisko na szyi (na wysokości barków), zaś drugą dłoń na czole osoby masowanej. Powinno to być zrobione z delikatnie, prawie bez użycia siły. (zdjęcie obok)

Rękę, którą trzymasz na karku przesuwaj stopniowo aż do linii włosów - (do linii podstawy czaszki), cały czas uciskając szyję z dwóch stron (z jednej kciukiem a z drugiej resztą palców). Nie należy uciskać kręgosłupa tylko mięśnie wzdłuż niego. Zatrzymaj rękę na linii włosów przez kilka chwil, delikatnie uciskając miejsca z dwóch stron na karku.

Obniż rękę ponownie na dolną część karku i powtórz czynność. Jeśli wydaje Ci się że mięśnie są ciągle spięte możesz dodać ruchy okrężne podczas przesuwania dłoni od dolnych do górnych partii karku. Powtórz tę czynność 5 razy.

Kiedy twoja ręka dotrze do linii włosów ostatni raz pozostaw ją tam na kilka chwil. Wolno przechyl głowę osoby masowanej w dół i z powrotem do góry, nie odrywając rąk od czoła i karku. Nie używaj siły. Pozwól, aby głowa sama opadała - Ty ją tylko delikatnie przytrzymuj ręką położoną na czole. Powtórz tę czynność 3 razy.

4
Masaż głowy

Stań za osobą masowaną, rozwiąż włosy jeśli były związane w kucyka. Połóż swoje dłonie na głowie i zacznij ją masować palcami wykonując taki ruch jak przy myciu głowy. Masaż wykonuj delikatnie, nie używaj zbyt dużo siły. Staraj się nie odrywać palców ani środkowej powierzchni dłoni od skóry głowy.

Powoli przesuwaj swoje dłonie ku górze stopniowo odrywając palce i uciskaj głowę samymi dłońmi. Obniż swoje ręce ponownie na niższe partie głowy i masuj ją ponownie opuszkami palców oraz wewnętrzną stroną dłoni (zdjęcie obok). Powtórz tę czynność około 5 razy.

Teraz połóż jedną dłoń na czole w celu przytrzymania głowy a podstawę drugiej dłoni połóż na karku (dolna część wewnętrznej strony dłoni). Zacznij pocierać skórę z tyłu głowy, za pomocą energicznych, poziomych ruchów. Jak już wymasujesz w ten sposób skórę głowy z jednej strony, zamień ręce i powtórz czynność z drugiej strony.

Teraz przez około 1 minutę energicznie rozcieraj skórę na całej głowie, koniuszkami palców obydwu dłoni, wykonując taki ruch jak podczas drapania.

5
Masaż głowy
Masaż czoła

Zacznij przesuwać palcami wzdłuż głowy, od czoła w kierunku tyłu głowy. Spowolnij swoje ruchy. Za każdym pociągnięciem dłoni od czoła do tyłu głowy ruch powinien być wolniejszy. Przybliż się jak najbliżej osoby masowanej i połóż obydwie dłonie na jej czole, tak aby Twoje palce dotykały jej brwi i przytrzymaj kilka sekund (zdjęcie obok). Powoli obniżaj swoje dłonie wzdłuż linii włosów aż do skroni.

Masuj skronie powolnymi, drobnymi i kolistymi ruchami za pomocą palca środkowego i wskazującego. Połóż ręce ponownie na czole i powtórz całą czynność 3 razy.

6
Masaż głowy
Zakończenie masażu

Zakończ masaż płynnymi pociągnięciami dłoni wzdłuż głowy w kierunku od czoła do karku. Czynność tą wykonuj przez około 1 min. Za każdym pociągnięciem dłoni, użycie siły i nacisk powinny być słabsze aż do ledwie wyczuwalnego przez osobę masowaną.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

masaż stóp
jadalny olejek do masażu
masaż stopy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

weekends
19.12.2008
Przydałby mi się taki masaż głowy, szkoda że specjalistka jest tak daleko :)