Nawyki żywieniowe

Jak zmienić nawyki żywieniowe?

UrodaUroda - specjalista Tipy.pl
W zmianie nawyków żywieniowych nie chodzi tylko o to, co się je tylko również o to jak i kiedy się je. Nawyki żywieniowe odgrywają główną rolę w tym, jak twój organizm spala tłuszcz.
1
Jedz 5-6 posiłków dziennie i nie zapominaj o śniadaniu!

Zamiast jeść 3 średnich lub dużych posiłków dziennie należy jeść 5 a nawet 6 mniejszych porcji żywności. Należy również pamiętać o tym, aby zawsze jeść śniadanie w przeciągu 1 godziny od czasu obudzenia się. Dlaczego? Ponieważ nasz metabolizm zwalnia w nocy a przyspieszyć go może tylko posiłek. Od czasu zjedzenia pierwszego posiłku zaczynamy spalać więcej tłuszczyku. Wiele osób uważa, że jeśli nie zje śniadania to się nic nie stanie - a nawet lepiej, ponieważ zjedzą w ciągu dnia mniej tłuszczu i kalorii. Jednak nie jedząc śniadania zaczynamy być głodni a nasz metabolizm spada jeszcze bardziej.


Kluczem do schudnięcia nie jest ograniczanie posiłków tylko ich zwiększenie (oczywiście w mniejszych porcjach). Częste jedzenie zapobiegnie uczuciu głodu podczas dnia. Dodatkowo, jeśli jedz duże ilości białka i błonnika oraz pijesz wystarczające ilości wody to będziesz czuć się najedzony przed dłuższy okres czasu i nie będziesz czuć potrzeby zjedzenia czegoś słodkiego.


Twój rozkład posiłków w ciągu dnia powinien wyglądać następująco:


1. 7:00 - śniadanie
2. 10:00 - II śniadanie
3. 12:00 - lunch
4. 16:00 - obiad
5. 19:00 - mała kolacja + lekki deser

2
Jedzenie więcej przyspiesza metabolizm

Brzmi śmiesznie, ale taka jest prawda. Podczas trawienia spalane są kalorie. Zatem jeśli twój żołądek będzie co chwilkę "uruchamiany" do pracy, wówczas spalisz więcej kalorii. Oczywiście to nie znaczy, że masz jeść byle co (np. rzeczy tłuste i kaloryczne). Najlepiej jeść produkty bogate w białko i błonnik np. chuda wędlina drobiowa, surowe warzywa i owoce, jajka, odtłuszczone jogurty itp.

3
Przestań jeść na 3 h przed pójściem spać

Prawdopodobnie czytałeś gdzieś, że lepiej nie jeść po godzinie 19, jednak to dotyczy osób, które chodzą spać około godziny 21-22. Jeśli jesteś jednak nocnym markiem, możesz jeść ostatni posiłek nieco później.


Ogólna zasada jest taka, że nie powinno się jeść po prostu 3 godziny przed położeniem się spać. Zatem jeśli zwykle idziesz spać o 1 w nocy to kolację możesz zjeść o 22.


Dlaczego nie należy jeść na noc? Jedzenie późnym wieczorem może powodować gazy, wzdęcia i skurcze żołądka. Jedzenie na noc powoduje również, że twój organizm musi trawić zamiast skupić się na regeneracji i odpoczynku. W następstwie rano ma się mniej energii i spada odporność organizmu na choroby.

4
Przestań jeść z nudów czy emocji

Łatwiej powiedzieć niż zrobić. Jeśli jesteś zestresowany, masz depresję, brak wsparcia przyjaciół czy rodziny to możliwe, że zaczynasz podjadać - ma tak większość osób. Takie podjadanie jest okropnym nawykiem, ponieważ je się pomiędzy posiłkami i to nawet wówczas, kiedy nie jest się głodnym.


Stres i depresja również przyczyniają się do zwiększonej produkcji kortyzolu (hormon stresowy), który powoduje odkładanie się tłuszczu w okolicach brzucha. I jeszcze jedno - stres i płaski brzuch są jak olej i woda. Nie można ich razem połączyć.

5
Sosy i dressingi

Jeśli się odchudzasz to bacznie przyglądaj się wszystkim sosom i dressingom dodawanych do sałatek. Teoretycznie sałatka jest mało kaloryczna, jednak kiedy połączymy ją z dressingiem z oliwy czy śmietany to ilość zjedzonych kalorii wzrośnie do 300 lub więcej.

6
Unikaj konserwantów

Oczywiście jest to praktycznie nie możliwe w dzisiejszych czasach, jednak możesz ograniczyć ich ilość. Sięgaj po proste i mało przetworzone produkty. Zamiast gotowego serka homogenizowanego sięgnij po biały ser zmiksowany z odtłuszczonym jogurtem i przyprawami - w smaku będzie mała różnica, ale będziesz mieć pewność, że wyeliminowałeś kilka składników E. Staraj się jeść prosto i ekologicznie.

7
Przeanalizuj swoje przyzwyczajenia żywieniowe

Czy jesz śniadanie w ciągu godziny od obudzenia? Czy podjadasz między posiłkami? Jeśli tak, to co wówczas jesz?


Jeśli lubisz podjadać wówczas sięgaj po coś zdrowszego jak owoce czy warzywa. Możesz nawet nieco urozmaicić swoje przekąski - np zamiast jeść samo jabłko możesz je pokroić na kawałeczki i wymieszać z łyżeczką masła orzechowego - dzięki temu dodasz do posiłku więcej białka. Jak już wiesz gdzie robisz błędy w odżywianiu to postaraj się stopniowo je eliminować. Pamiętaj, jedz zdrowo i jedz często!

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie