Odnawianie komody

Jak ozdobić komodę metodą decoupage?

FluteraFlutera - specjalista Tipy.pl
Decoupage to wyjątkowa sztuka. To co wydaje się być namalowanym, w rzeczywistości przyklejone jest na daną powierzchnię. W efekcie nawet niepozorny mebel staje się odważny i nowoczesny. Możemy ozdobić go liśćmi, kwiatami i owocami krzewów. Od ciebie zależy, jakiej wielkości mebel zdecydujesz ozdobić, może to być duża szafa jak i mały stylowy kredens. Przekonasz się wówczas, że nawet stary zapomniany mebel być teraz w centrum zainteresowania.
P

* Papier ścierny
* Pędzle
* Papier ozdobny
* Taśma maskująca
* Wydruki z roślinnymi motywami
* Masa uszczelniająco-klejąca na bazie wody (do kupienia w sklepie budowlanym)
* Ołówek
* Linijka
* Nóż
* Taśma dwustronna
* Wałek do malowania
* Lakier na bazie wody (do kupienia tutaj)
* Klej na bazie wody (do kupienia tutaj)
* Ekierka
* Wiertarka
* Ozdobne klamki i okucia

1
Przygotowanie papieru.

Papier ozdobny przyklej do płaskiej powierzchni, na której będziesz pracować. Przy pomocy taśmy maskującej przymocuj do niego szablony w kształcie roślinnych motywów. Aby usztywnić wydruki, pokryj wszystkie ich boki masą uszczelniająco-klejącą. Poczekaj aż uszczelniacz wyschnie, postępuj zgodnie z zaleceniami producenta.

2
Przytnij wydruki do odpowiedniej wielkości.

Przy użyciu ołówka i linijki stwórz na ozdobnym papierze szablon przedniej części szuflady. Pozwoli to określić ile odbitek będziesz potrzebować i jakiej wielkości powinny one być. Wytnij jedną cześć szablonu szuflady, aby wykorzystać go jako przewodnik co do wielkości odbitek. Wytnij wzór wzdłuż narysowanych ołówkiem linii, z jednej strony zostaw około 3 mm papieru więcej, aby wydruki nieznacznie na siebie zachodziły. Połóż szablon na górze wydruku i zaznacz rogi. Przytnij wydruki do odpowiedniej wielkości przy użyciu noża i linijki.

3
decoupage na meblach
Zaplanuj swój projekt.

Na odwrocie wydruku umieść dwustronną taśmę klejącą. Przyłóż swój projekt do komody, od czasu do czasu cofnij się i zobacz jak to wygląda z pewnej odległości. Dla równowagi możesz na przemian dodawać zdjęcia z cieńszymi liśćmi i gęstszymi. Gdy zakończysz już planowanie, zanim jeszcze nałożysz klej wyjmij szuflady z komody.

4
Przyklej motywy.

Całą tylną stronę wydruku pokryj klejącą pastą na bazie wody. Szybko przyłóż go do górnej krawędzi frontu szuflady, a następnie przy pomocy wałka usuń pęcherzyki powietrza. Teraz powtórz czynność na drugim końcu, a później na środku. W razie potrzeby całość wygładź wałkiem. Pozostaw komodę na noc, aż klej całkowicie wyschnie. Następnego dnia polakieruj szuflady.

5
Wymiana okuć i klamek.

Po całkowitym wyschnięciu lakieru możesz zastąpić stare klamki i okucia nowymi. Określ ich położenie i delikatnie zaznacz za pomocą ołówka i ekierki. W razie potrzeby wywierć nowe otwory, a następnie przykręć nowe klamki.

Powiązane porady

spokojny sen
materace
Różowa szafka

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

decoupagr
29.03.2016
Klej do decoupage z werniksem
Ja
29.04.2013
"klejącą pastą na bazie wody" - czyli chodzi o klej do drewna i papieru na bazie wody? Typu wikol czy inny?