Szybsze spalanie tłuszczu

Co jeść aby spalić tłuszcz?·

ProsportProsport - specjalista Tipy.pl
Szybsze spalanie tłuszczu
1 z 16
Jeśli chcesz spalić więcej tłuszczu to więcej jedz. Brzmi niedorzecznie? Podczas "głodowania" spowalnia się nasz metabolizm. Wchodzimy na niższe obroty i spalamy mniej kalorii. Po lekkim posiłku zaczynamy go trawić a trawienie wymaga energii. Oczywiście nie należy jeść produktów tłustych i wysokokalorycznych, tylko takie, które mają mniej kalorii, niż nasz organizm potrzebuje na ich spalenie jak np. marchewka, arbuz czy jabłko. Oprócz produktów niskokalorycznych warto wiedzieć, że spalimy więcej tłuszczu jedząc produkty wysokobiałkowe lub te, które zawierają kwasy Omega-3. Produktów, które spalają tłuszcz jest wiele - część z nich znajdziesz poniżej.
1
Łosoś
Łosoś

Łosoś - jego mięso jest prawdopodobnie jednym z najzdrowszych mięs na świecie a poza tym smakuje wyśmienicie. Łosoś jest bogaty w białko i kwasy Omega-3, które zwiększają metabolizm i spalają więcej tłuszczu. Kwasy Omega-3 są również bardzo zdrowe dla naszego układu sercowo-naczyniowego, chroniąc nas przed różnymi chorobami serca.

2
Indyk
Indyk

Mięso z indyka jest kolejnym mięsem, którego jedzenie przyczynia się do spalania tłuszczu. Indyk jest bogaty w białko (trawienie białka wymaga spalenia dużej ilości kalorii) i w porównaniu z kurczakiem jest mniej tłusty.

3
Wołowina
Wołowina

Wołowina jest bardzo popularnym mięsem na całym świecie ze względu na smak i szeroką dostępność. Wołowina jest chudym mięsem, bogatym w białko, więc świetnie przyczyna się do spalania tłuszczu, a poza tym zawiera żelazo, które jest niezbędne do tworzenia hemoglobiny w krwinkach czerwonych.

4
Zielona herbata
Zielona herbata

Zielona herbata od setek lat pita w Japonii zyskała popularność już na całym świecie. Zielona herbata świetnie spala tłuszcz ze względu na zawarty w niej związek EGCG, który stymuluje mózg i układ nerwowy, przez co pomaga spalić więcej kalorii. Zielona herbata posiada również silne przeciwutleniacze. Badania wykazały, że zielona herbata obniża ogólny poziom poprawiając stosunek dobrego cholesterolu (HDL) do złego cholesterolu (LDL).

5
Mleko
Odtłuszczone mleko

Odtłuszczone mleko posiada znaczne ilości wapnia przez co pomaga przyspieszyć metabolizm i spalić kalorie. Istnieje wiele badań, które pokazują, że ci którzy pili umiarkowane ilości mleka lub codziennie spożywali niskotłuszczowe produkty mleczne mieli procentowo mniejszą ilość tłuszczu w organizmie, niż ci, którzy tego nie robili. Odtłuszczone mleko jest najlepsze, ale jeśli uważamy, że nie ma ono smaku czy jest zbyt wodniste, wówczas możemy pić mleko 0,5-1% tłuszczu.

6
Edamame
Edamame

Edamame to lekko podgotowane i posolone ziarna soi pochodzące z Japonii. Edamame są wspaniałym źródłem białka, witaminy C, żelaza i wapnia! Zawierają one również 0g tłuszczy nasyconych więc możemy je jeść bez poczucia winy.

7
Brokuły
Brokuł

Brokuł należy do tego typu żywności, których nigdy nie dość. Brokuły zawierają mnóstwo składników odżywczych takich jak wapń, witamina A, witamina C, kwas foliowy czy błonnik, które przyczyniają się do spalania tłuszczu i przyspieszenia metabolizmu. Poza tym brokuły są bogate w antyoksydanty, które wykazują wiele korzyści zdrowotnych, w tym zmniejszenie ryzyka chorób serca i niektórych nowotworów.

8
Owies
Owies

Owies (np. otręby owsiane) jest świetnym sposobem na wypełnienie żołądka ponieważ jest pełny błonnika. Owies jest również źródłem selenu, który podnosi poziom energii i wzmacnia system odpornościowy poprzez przyczynianie się do produkcji antyciał.

9
Płatki pełnoziarniste
Płatki pełnoziarniste

Płatki pełnoziarniste są znanym źródłem węglowodanów i błonnika. O ile węglowodany należy ograniczać w diecie, to nie można ich całkowicie wyeliminować, gdyż nasz organizm ich potrzebuje. Jednakże zamiast spożywać produkty przetworzone (biały chleb, makaron, biały ryż, zwykłe płatki kukurydziane), należy spożywać produkty pełnoziarniste (w umiarkowanej ilości). A poza tym - płatki pełnoziarniste są wspaniałym spalaczem tłuszczu.

10
Papryczka Jalapeño
Papryczka Jalapeño

Papryczka Jalapeño zawiera substancję chemiczną zwaną kapsaicyna, która nie tylko sprawia, że papryczka jest ostra ale również przyspiesza tętno i zwiększa metabolizm. Papryczki jalapeño są dobre jako przyprawa czy przekąska.

11
Papryczki Habanero
Papryczki Habanero

Habanero, bardzo ostre papryczki można jeść zarówno świeże jak i suszone. Badania z Uniwersytetu Laval w Quebecu wykazały, że osoby, które spożywały kawę i ostrą papryczkę spaliły prawie 1000 kalorii dziennie więcej niż w grupie kontrolnej.

12
Chili
Chili

Ostre, jasno-czerwone papryczki chili cayenne często są mielone na pieprz cayenne, typowy składnik w pikantnym daniu. Jedno z badań wykazało, że jedzenie jednego ostro doprawionego posiłku dziennie zwiększa metabolizm nawet o 25%. Przyspieszone spalanie kalorii trwa nawet do 3 godzin po posiłku.

13
Kawa
Kawa

Kawa zawiera kofeinę, która pomaga przyspieszyć bicie serca, a tym samym pozwala spalić więcej kalorii. Oczywiście, kawa z cukrem i tłustym mleczkiem obniża odchudzające właściwości kawy więc warto zamiast śmietanki używać odtłuszczonego mleka zaś użycie cukru ograniczyć do minimum (lub używać słodzików).

14
Tuńczyk
Tuńczyk

Tuńczyk, tak jak łosoś zawiera krasy Omega 3, które przyczyniają się do obniżenia hormonu zwanego leptyna w organizmie. Niższy poziom leptyny związany jest z szybszym metabolizmem i szybszym spalaniem tłuszczu (wg badań naukowców z Uniwersytetu Wisconsin przeprowadzonych na myszach).

15
Sardynki
Sardynki

Sardynki są bogate w oleje rybne. Badania wykazały, że osoby, które zastąpiły spożycie 6 gramów tłuszczów dziennie sześcioma gramami tłuszczów rybnych schudły 1kg w ciągu 3 miesięcy. Nie martw się jednak, jeśli nie przepadasz za rybami - możesz je zastąpić suplementami z olejem rybnym.

?

Wskazówki
* Jeśli chodzi o suplementy diety wspomagające spalanie tłuszczu, zaleca się przyjmowanie tych, zawierających w składzie L-karnitynę (zobacz tutaj). Dzięki niej komórki tłuszczowe będą spalane szybciej i bardziej efektywnie.

Strona 1 z 16

Powiązane porady

odchudzanie po 40
problemy z trawieniem
zbyt duży apetyt

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

waga
03.04.2017
Tyjemy z węglowodanów prostych i złożonych. Na diecie dr Kwaśniewskiego każdy chudnie.
mnietek
08.02.2016
tego tluszczu ze zdjecia niepal plizz :-)
jur
10.09.2015
Co jeść aby spalić tłuszcz? Idiotyczne! Nie obżerać się nie będzie czego spalać ! ! ! Mam to sprawdzone mimochodem przez 70 lat.
olga
21.01.2015
Do gruby,z taka motywacja napewno!,nie sądzę zeby platki owsiane musli czy brokul byly drogie tansze od kielbasy czy majonezu pozdrawian
Nutellax3
25.02.2014
Wystarczy, że
jakiegoś dnia będę pić tylko wodę i wpierdzielać warzywka na parze to
już następnego dnia mam płaski brzuszek ^_^
Sylwia _81
12.02.2014
Odtłuszczone mleko ma w cholerę laktozy czyli cukru mlecznego. A to właśnie cukier odpowiada za gwałtowną odpowiedź insulinową a w rezultacie powstawanie tkanki tłuszczowej. Tłuste rzeczy nie drażnią trzustki. Poza tym jak z mleka 0 % czy 0,5% mamy pozyskać witaminy A, D skoro rozpuszczają się tylko w obecności tłuszczów? To głównie węglowodany odpowiedzialne są za nadwagę.
monia
24.01.2014
Co za bzdury piszecie o tym mleku??? Picie całkowicie odtłuszczonego mleka w ogóle nie ma sensu ponieważ niczego to nie daje naszemu organizmowi. Oświece Was. Co jest dla człowieka w mleku najważniejsze??? WITAMINA D. A witamina D rozpuszcza się w tłuszczach, więc jeśli mleko jest całkowicie ODDŁUSZCZONE to co??? Tak, tak, witamina D się w ogóle nie przyswaja ...mleko musi mieć conajmniej 1,5 % tłuszczu.
#21837
30.12.2013
Ja również spróbuję.
gruby
12.10.2012
zawsze bede gruby bo nie stac mnie na takie rarytasy
wallbmth
09.02.2011
zaskoczyło ;)
przyda się ;-) spróbuje ...