zrzut z ekranu

Jak zrobić zdjęcie z pulpitu komputera?

Wielu z nas zastanawiało się czy i w jaki sposób można zrobić zdjęcie z tego co aktualnie dzieje się na naszym pulpicie. Odpowiedź brzmi: „Można!”. Jest to bardzo przydatna opcja. Nowsze systemy operacyjne typu Windows Vista czy Windows 7 mają tą funkcję już wgraną. Jednak co gdy mamy starszego Windowsa, np. Xp? Też jest na to rada. W tym artykule znajdziesz sposób na zrobienie zdjęć z pulpitu.
P

* komputer
* dostęp do internetu

1
Jeśli masz system operacyjny Windows Vista lub Windows 7 wystarczy rozwinąć pasek Start (w lewym dolnym rogu). Następnie najedź kursorem na folder Akcesoria i kliknij na ikonkę Narzędzie Wycinanie. W ten sposób uruchomiliśmy program.
2
Następnie klikając na ikonkę Nowy będziemy mogli zrobić zdjęcie (inaczej zrzut bądź wycinek) z ekranu. Mamy do wyboru kilka możliwości. Możemy zrobić zrzut z całego pulpitu, dowolny zrzut lub po prostu wyciąć interesujący nas fragment. Po zrobieniu zdjęcia pamiętajmy o jego zapisaniu.
3
Jeśli posiadamy starszą wersję Windowsa należy ściągnąć bezpłatny program FastStone Capture 5.3 ze strony: http://www.dobreprogramy.pl/FastStone-Capture,Program,Windows,11960.html. Jeśli ściągniemy wersję nowszą będziemy musieli płacić za użytkowanie tego programu. Ta wersje jest bezpłatna.
4
Po pobraniu aplikacji zainstalujmy ją zgodnie z wyświetlanymi wskazówkami. Następnie należy uruchomić program. Zasada działania aplikacji jest prawie identyczna jak narzędzie z Windowsa 7 bądź Vista. Mamy do wyboru kilka opcji robienia zrzutów. Po zrobieniu zdjęcia pamiętajmy, żeby je zapisać.

Powiązane porady

wirus komputerowy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

trycykl
27.02.2011
W Win XP Ctrl + PrtSc , wkleić ze schowka do programu graficznego, przyciąć wedle potrzeb i zapisać. Nie trzeba nic instalować.