bajaderka

Jak zrobić bajaderkę?

W cukierniach możemy spotkać dwa rodzaje bajaderki: bajaderkę wg mnie „prawdziwą” oraz ciasto – bajaderkę. W jaki sposób własnoręcznie przygotować i jedną, i drugą? Pyszne przepisy znajdziesz poniżej.
P

* Bajaderka "prawdziwa":
* resztki ciast
* czekolada
* masło
* orzechy lub wiórki kokosowe
* olejek rumowy lub rum
* marmolada
* miska
* Bajaderka - ciasto
* mąka
* kakao
* olejek rumowy
* mleko
* proszek do pieczenia
* cukier puder
* jajka
* marmolada lub dżem

1
Bajaderka "prawdziwa"

Taką bajaderkę najłatwiej będzie przyrządzić po świętach tudzież wszelkich uroczystościach rodzinnych. Będziesz bowiem potrzebować resztek ciast i ciasteczek, im więcej rodzajów, tym lepiej.
2
Resztki pokrusz i wsyp do miski. Dodaj do nich marmoladę.
3
Rozpuść czekoladę z masłem tak, aby powstała gładka masa. Ilości czekoladowej masy oraz marmolady dopasuj do ilości okruszków. Lepiej na początek dodać ich mniej, a potem w razie potrzeby dołożyć, niż gdyby miało się okazać, że wyjdzie ci czekoladowo – marmoladowa masa z dodatkiem ciasta.
4
Zostaw trochę czekoladowej masy, przyda się na później.
5
Wszystko razem ugnieć. Do bajaderkowej masy dodaj nieco olejku rumowego lub rumu.
6
Włóż masę do lodówki i odczekaj, aż stwardnieje.
7
Kiedy tak się stanie, wyjmij i ulep z niej kulki o średnicy ok. 4 cm.
8
Prawie gotowe słodkości polej resztą czekoladowej polewy i posyp pokrojonymi orzechami lub wiórkami kokosowymi.
9
Włóż je do lodówki, by polewa zastygła.
10
Zjedz. :)
11
Bajaderka – ciasto

Na blacie stołu zagnieć ciasto z pół kilograma mąki, łyżki proszku do pieczenia, 20 dag cukru pudru oraz dwóch jajek. Aby ciasto nie przyklejało się do blatu, podsypuj je mąką. Kiedy masa będzie już całkowicie gładka, umieść ją w lodówce na ok. godzinę.
12
Po upływie godziny podziel ciasto na dwie części, rozwałkuj i upiecz dwa placki. Upieczenie jednego potrwa 25 minut w temp. 180-200 stopni C.
13
Jeden placek posłuży za resztki. Jeszcze ciepły (ale nie gorący, nie poparz się) pokrusz do miski i utrzyj na gładką masę razem z kakao, dowolnymi bakaliami, olejkiem rumowym i mlekiem.
14
Drugi, ocalały w całości placek, posmaruj marmoladą lub dżemem według uznania, a następnie wyłóż na niego przygotowaną masę. Całość posmaruj polewą czekoladową i posyp pokrojonymi orzechami lub wiórkami kokosowymi.
Smacznego. :)
Strona 1 z 2

Powiązane porady

wafel przekładany karmelem
tiramisu w pucharkach
ciasto bananowe

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kasiulek_1994
27.05.2013
Warto dodać do kuleczek posiekaną żurawinę, trochę witamin nie zaszkodzi.