poszewka na poduszkę

Jak uszyć poszewkę na poduszkę w 5 minut?

poulina - specjalista Tipy.pl
poszewka na poduszkę
1 z 14
Każda z nas ma w domu stare, zniszczone poduszki. Kupienie na każdą z nich poszewki jest dość dużym wydatkiem, zwłaszcza jeśli chcemy, by poszewka była elegancka. Z tego powodu często chowamy takie poduszki po szafach, zapominając o jednym – poszewkę możemy przecież zrobić własnoręcznie. Nie jest to wcale trudne, a gwarantuje nam, że nasza poduszka będzie wyglądać dokładnie tak, jak sobie wymarzyłyśmy. Poniżej znajdziesz instrukcję jak uszyć poszewkę na poduszkę w zaledwie 5 minut! Do dzieła.
1
szycie poszewki - krok 1
Znajdź starą poduszkę.
2
szycie poszewki - krok 2
Złóż materiał na pół, tak by lewa strona znajdowała się na zewnątrz. Połóż na nim poduszkę i wytnij materiał dookoła niej, zostawiając z każdej strony zapas o szerokości ok. 5cm.
3
szycie poszewki - krok 3
Bezpośrednio dookoła poduszki powbijaj szpilki. Wskazówka: nie staraj się uwzględnić grubości poduszki, chyba że jest naprawdę baaardzo „puchata”. Zamiast tego umieść szpilki tuż przy jej brzegach. Możesz również wcześniej zaznaczyć kontury poduszki kredą,upewnij się jednak, że robisz to na lewej stronie poszewki.
4
szycie poszewki - krok 4
Zaznacz tylko trzy brzegi poduszki.
5
szycie poszewki - krok 5
Przeszyj te brzegi na maszynie, wyjmując kolejne szpilki.
6
szycie poszewki - krok 6
Przewróć poduszkę na prawą stronę. Przyprasuj miejsca szycia.
7
szycie poszewki - krok 7
Wsuń poduszkę do poszewki. Może ci to sprawić nieco kłopotu, gdyż poszewka jest dość ciasna.
8
szycie poszewki - krok 8
Zaznacz szpilkami, gdzie powinna kończyć się poszewka. Alternatywnie możesz zrobić to kredą. Następnie wepchnij poduszkę głęboko w poszewkę. Zrób tak dlatego, żeby przypadkowo nie zszyć poduszki z poszewką, gdy będziesz zaszywać ostatni jej bok.
9
szycie poszewki - krok 9
Szpilkami zamocuj poduszkę do poszewki, żeby podczas szycia się nie wysunęła.
10
szycie poszewki - krok 10
Zagnij do środka krawędzie poszewki, tak by pokrywały się z linią zaznaczoną szpilkami.
11
szycie poszewki - krok 11
Zepnij je nieco niżej szpilkami.
12
szycie poszewki - krok 12
Teraz zszyj ze sobą zagięte brzegi, umieszczając poduszkę na maszynie tak, jak pokazano na zdjęciu. Dzięki temu nie będzie się ona wysuwać z poszewki, co sprawi, że łatwiej uszyjesz prostą linię.
13
szycie poszewki - krok 13
Wyjmij szpilki, które przytrzymywały poduszkę na miejscu i rozłóż ją równomiernie wewnątrz poszewki. Gotowe.
?

Wskazówki
Może uszycie poszewki w 13 krokach wydaje ci się czasochłonne, ale jeśli tylko zapamiętasz wszystkie etapy, jej wykonanie nie zajmie ci więcej niż 5 minut. Możesz łączyć ze sobą dwa różne materiały lub naszyć na poszewkę dodatkowe dekoracje. Wszystko zależy od twoich potrzeb. Powodzenia.

Strona 1 z 14

Powiązane porady

mierzenie talii
prasowanka na koszulce
przedłużone zasłony

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Lukrecja
05.03.2013
Na poszewce można ponaszywać koraliki, wstążki. Porobić ciekawe wzorki