koszyk z papierowej wikliny

Jak zrobić koszyk z papierowej wikliny?

Jeżeli w sklepach z wystrojem wnętrz nie możesz się napatrzeć na śliczne wiklinowe koszyczki, to na pewno z zachwytem dowiesz się, że wcale nie tak trudno je wykonać. Jedyne, czego potrzebujesz, to gazety i zapał. Wiklinę można bowiem zrobić też z papieru, a taki papierowy koszyk będzie zadziwiająco podobny do prawdziwej wikliny.
P

* gazety
* nożyczki
* klej
* bejca
* lakier bezbarwny
* patyczek do szaszłyków
* doniczka, miska lub coś podobnego

1
Przygotuj gazety z szarego papieru, czyli wszelkie dzienniki itp. Potnij je na równe, ok. pięciocentymetrowe paski.
2
Każdy pasek nawiń ciasno na patyczek do szaszłyków, zaczynając od jednego z rogów. Pamiętaj, by podczas gdy będziesz owijała patyczek gazetą, drugą ręką podtrzymywać powstającą rurkę, aby się nie rozpadła. Na koniec sklej koniec rurki.
Czynność powtórz wielokrotnie. Będziesz potrzebować duuużo rurek.
3
Przygotuj dziewięć rurek i skrzyżuj je ze sobą tak jak przy cerowaniu – aż powstanie niewielki prostokąt, mniej więcej 3x4 cm.
4
Wybierz jedną rurkę i oplataj ją dookoła tego prostokąta, też jak przy cerowaniu. Jak się już prawie skończy, rozłóż pozostałe końce promieniście, jak słońce.
5
Teraz kontynuuj przeplatankę. Kolejne rurki połączysz ze sobą smarując końce zwykłym klejem do papieru i wkładając cieńszy koniec w węższy. Jak uznasz, że takiej wielkości dno wystarczy (bo właśnie robisz dno:)), poszukaj przedmiotu, który posłuży za model koszyka. Może to być doniczka, miska, słoik, okrągłe pudełko na prezenty lub cokolwiek innego w podobnym kształcie. Do małego koszyka przyda się nawet kubeczek po jogurcie.
6
Sprawdź, czy dno koszyka odpowiada wielkością denku np. tego kubeczka. Jeżeli nie – dorób lub odejmij część przeplatanki.
7
Postaw kubeczek dnem do góry i połóż na nim plecionkę, a następnie zagnij wystające rurki (te przypominające promyki) do dołu. Teraz możesz oplatać dalej, kierując się stopniowo na dół.
8
Być może niektóre rurki wystają, co wygląda niezbyt estetycznie. Postaraj się delikatnie je naciągnąć, uważając aby ich nie urwać.
9
Kiedy uznasz, że dana wysokość wystarczy, możesz przystąpić do wykończenia. Koniec oplatającej rurki przełóż za następnym promieniem i zawiń w dół, przeplatając pomiędzy rurkami. Najwygodniej będzie, jeżeli podważysz je czymś długim i cienkim, np. patyczkiem do szaszłyków.
10
Podobnie poradzisz sobie z wystającymi promykami – przełóż każdy za następnym i zawiń do środka.
11
Jeżeli chcesz, możesz dorobić jeszcze pokrywkę w taki sam sposób jak denko, a następnie przymocować gazetową rurką do koszyka i zrobić pętelkę jako uchwyt.
12
Gotowy koszyk możesz pomalować bejcą do drewna i utrwalić lakierem.
!

Uwaga!
* Pamiętaj, żeby nie przechowywać w koszyku ciężkich przedmiotów.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

serduszko w stylu skandynawskim
dekoracje z liści jesiennych
styl japoński

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane