ptysie

Jak zrobić ptysie na 4 sposoby?

Ptysie są niezwykle proste w przygotowaniu, a na dodatek można urozmaicać ich smak przekładając różnymi kremami. Jeżeli masz więc ochotę na coś słodkiego, do dzieła!
P

* mąka
* margaryna
* woda
* aromaty
* spirytus
* galaretka agrestowa
* mrożone owoce
* jogurt naturalny
* jaja
* cukier
* śmietana 30%
* śmietan-fix
* śmietana w proszku
* żelatyna
* kwasek cytrynowy

1
Zaczynamy od ciasta: zagotuj szklankę wody ze 125g margaryny, a następnie, nie wyłączając gazu, wsyp szklankę mąki cały czas mieszając. Gotuj do momentu, kiedy ciasto zacznie odchodzić od ścianek garnka i nabierze szklistego wyglądu.
2
Po wystygnięciu utrzyj ciasto z czterema całymi jajami.
3
Na blachę połóż placuszki z ciasta. Możesz zrobić to łyżką lub wycisnąć dekoracyjny wzór za pomocą szprycy. Piecz przez 20-30 minut w temperaturze 200 stopni C. Gotowe wypieki przekrój wzdłuż.
4
Krem zielony – wiosenny

Zacznij od rozpuszczenia galaretki agrestowej w szklance wody i odstawienia jej do wystygnięcia. Kiedy zacznie tężeć, ubij nad parą sztywną pianę z czterech białek i połowy szklanki cukru.

5
Lekko stężałą galaretkę zmiksuj z pianą z białek. Jeżeli krem okaże się za rzadki, wstaw na kilka chwil do lodówki. Przełóż ptysie.
6
Bita śmietanka

Najprostsze nadzienie do ptysiów: 250 ml śmietany kremówki ubij dodając trzy śmietan-fixy, opakowanie śmietany w proszku, aromat waniliowy oraz 40 dag cukru pudru. I gotowe!

7
Krem żółty

Ukręć kogel-mogel z dwóch żółtek i 8 dag cukru, a następnie dodaj 1 łyżkę mąki pszennej oraz ¾ łyżki ziemniaczanej. Wymieszaj na jednolitą masę.

8
Dolej nieco więcej niż pół szklanki wrzątku i zagotuj. Po zdjęciu z ognia dodaj odrobinę olejku pomarańczowego i ¼ łyżeczki kwasku cytrynowego. Ostudź.
9
Zmiksuj 20 dag margaryny, a kiedy nabierze ona puszystości, dodawaj stopniowo krem, cały czas mieszając, aby składniki się dobrze połączyły. Dodaj dwie łyżeczki spirytusu i odrobinę olejku waniliowego.
10
Krem jogurtowy

40 dag mrożonych truskawek lub malin zmiksuj na gładką masę ze szklanką jogurtu naturalnego, dwoma łyżkami cukru pudru oraz łyżką żelatyny rozpuszczoną w dwóch łyżkach gorącej wody. Krem schłódź i przełóż ptysie.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

banany w karmelu
galaretka w pomarańczy
ażurowe ozdoby z czekolady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

topielica
08.02.2014
Świetnie nadaje się też gotowy krem -do karpatki który kupić można wszędzie jest bardzo dobry w smaku i świetnie pasuje do ptysiów , już mam ochotę na ptysie .