obowiązki rodzinne

Jak nie dawać się wykorzystywać najbliższym?

Wiele kobiet na podobny problem. Chętnie pomagają innym, a wręcz zaczynają wykonywać za nich zadania, co szybko skutkuje tym, że nie nasze obowiązki, stają się naszymi, a my nie potrafimy już odmawiać i zawalczyć o swój wolny czas. Co robić w takiej sytuacji? Jak odmówić, żeby nikogo nie urazić?
1
Naucz się asertywności!

Jest to słowo bardzo ostatnio popularne, ale i tak nie wszyscy zdają sobie sprawę jakie jest jego znaczenie. Jeśli prośby naszych bliskich są niezgodne z naszymi wartościami i chęciami należy im grzecznie odpowiedzieć "nie",przedstawić nasz plan i krótko wyjaśnić. UWAGA nie mamy obowiązku się tłumaczyć! Wyjaśnienie powinno mieć charakter czysto informacyjny, przecież mamy pełne prawo być zmęczeni lub mieć inne plany.
2
Wyznaczaj jasne granice w swoim domu.

Niestety wciąż pokutuje model rodziny zgodnie z którym tylko kobieta jest odpowiedzialna za porządek w domu, obiady, zmywanie, prasowanie itd. Bardzo często się zdarza, że to właśnie panie doprowadzają do takiego stanu rzeczy. Uważają, że dzieci są jeszcze za małe,a by cokolwiek zrobić, a mąż i tak nie zrobi niczego tak dobrze jak ona sama.
Pozwólmy dorosnąć naszej rodzinie. Wprowadźmy zdrowy podział obowiązków, każdemu przydzielmy zadania odpowiednie do jego wieku i nauczmy się odpoczywać. Początki na pewno będą trudne, jednak powstrzymajmy się od wiecznego kontrolowania i pilnowania, a szybko przyzwyczaimy się do nowego stanu rzeczy, który wyjdzie wszystkim na dobre.
3
Pokaż innym, że też masz swoje potrzeby.

Wyjaśnij bliskim, że też jesteś zmęczona i potrzebujesz odrobiny relaksu. Zapisz się na jakieś zajęcia, które Cię interesuje (np. aerobik, nauka tańca erotycznego) i niech to będzie Twój święty czas, podczas którego nikt nie może Ci przeszkadzać i zawracać głowy swoimi problemami.

Powiązane porady

Prezenty
jesienny, słoneczny dzień spędzony z rodziną
przybrana rodzina

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane