korek

Jak jeździć w korku?

Nie istnieje kierowca, który lubi korki. Musimy się z nimi zmagać na co dzień i to niestety coraz częściej, zwłaszcza zimą. Mimo, że nie jesteśmy w stanie ich zlikwidować, warto trzymać się kilku prostych zasad, które ułatwią nieco życie nam oraz innym kierowcom.
1
Nie jedź/nie stój na zderzaku! Oprócz tego, że nie jest to bezpieczne, to jeszcze spowalnia ruch. Kiedy samochody stoją jeden tuż za drugim, w momencie zapalenia się zielonego światła ruszają również jeden za drugim. Jeżeli by zwiększyć odległość pomiędzy pojazdami stojącymi w korku, będą one mogły również ruszyć w tym samym momencie, co przyczyni się do szybszego jego rozładowania.
2
W żadnym wypadku nie poruszaj się z wciśniętym sprzęgłem – kiedyś może się to źle skończyć.
3
Zazwyczaj nie warto wrzucać drugiego biegu, gdyż i tak za chwilę będziesz zmuszony się zatrzymać. Staraj się podjeżdżać na pierwszym biegu, a jeżeli silnik zaczyna się dusić – wrzuć luz.
4
Staraj się jechać płynnie i spokojnie.
5
Nie czekaj z wrzuceniem biegu do momentu, kiedy zapali się zielone. Im szybciej każdy się zbierze spod świateł, tym więcej aut przejedzie w jednym cyklu i tym szybciej korek się rozładuje.
6
Jeżeli został zablokowany jeden z pasów – jedź na suwak. Dzięki temu ruch odbywa się płynnie, a ty naprawdę nie tracisz tak wiele wpuszczając jeden samochód przed siebie. Gdyby role się odwróciły, też chciałbyś, by ktoś okazał się uprzejmy.
7
Unikaj zbędnego zatrzymywania się. Jeżeli tylko masz możliwość, tocz się powoli.
8
Zamknij okna i ustaw obieg powietrza na wewnętrzny, jeżeli nie chcesz się udusić smrodem spalin. Włącz też klimatyzację, a jeżeli twoje auto nie jest w nią wyposażone – trudno, chwilowy brak świeżego powietrza jest i tak chyba lepszy niż świeży aromat przepalonego paliwa.
9
Nie wjeżdżaj na skrzyżowanie, jeżeli wiesz, że nie zdążysz z niego wjechać. Nie dość, że zdenerwujesz dziesiątki innych kierowców i nasłuchasz się klaksonów dedykowanych specjalnie dla ciebie, to jeszcze poczujesz się jak ostatni idiota.

Powiązane porady

awaria systemu abs
Jazda samocodem w zimie
Jazda autem w zimie

Komentarze (2)

* Pola wymagane

ipmann
09.09.2015
JAZDA NA SUWAK.
Niektórzy ją mylą z cwaniactwem i pakowaniem się na sam koniec po ominięciu całego łańcucha samochodów, przez co powodują falę hamowania i tym samym powiększenie korka. Widział ktoś żeby w suwaku (zamku błyskawicznym) lewa jego część wyprzedzała prawą? Ci, którzy blokują cwaniaków, to świadomi kierowcy, którzy wiedzą, że dzięki temu rozładuje się najbardziej zatłoczony pas. Gdyby za tymi tzw "szeryfami" samochody ustawiały się w odległości 4 - 5 m, to suwak na końcu zamknąłby się prawidłowo, ale "cwaniak" nie wytrzyma i musi przycisnąć się do końca, wyprzedzając wszystkich. Najgorsze, że myśli że to cała reszta porusza się źle.
Oczywiście reguła, o której mówię, traci na znaczeniu gdy zakorkują się więcej niż 2 pasy, wtedy żadne zasady nie działają, bo natłok aut jest zbyt duży a cierpliwość kierowców limitowana.
Czekam na gromy :)
asd
18.11.2014
2/3 czym sie rozni jzada na luzie od posiadania wcisnietego sprzegla? 3 co to znaczy ze silnik sie dusi?? 8 a filtr kabinowy to co? co do tego ma klimatyzacja???