gnocchi

Jak zrobić gnocchi?

Innymi słowy – kopytka po włosku. Bardzo proste i jeszcze bardziej smaczne. Można je przyrządzać na bardzo wiele sposobów. Od naszych, rodzimych różnią się tylko większą delikatnością, gdyż diabeł – jak zwykle – tkwi w szczegółach.
P

* ziemniaki, koniecznie mączyste i niemłode
* mąka, koniecznie pszenna
* jajko, choć jak dasz radę zagnieść bez, to nawet lepiej
* widelec
* sos - na jaki tylko masz ochotę:)

1
Ugotuj 2 kg ziemniaków w mundurkach. Najlepsze gnocchi wyjdą z tych mączystych, łatwo rozpadających się po wbiciu widelca. Czekając, aż się ugotują, nagrzej piekarnik do 120 st. C.
2
Miękkie już ziemniaki odcedź i natychmiast obierz trzymając je przez szmatkę.
3
Obrane ziemniaki ułóż na blasze wyłożonej pergaminem i wstaw do nagrzanego piekarnika na ok. 20 minut. Pamiętaj, by co kilka minut je przewrócić – inaczej łatwo przywrą i się przypalą.
4
Masz teraz całe 20 minut na usypanie górki mąki na blacie stołowym, choć minuta powinna wystarczyć. Będzie potrzebne 480 g.
5
Wysuszone ziemniaki zmiel w maszynce. Nie polecam tłuczka do ziemniaków ze względu na to, że gnocchi nie będą wtedy miały jednolitej konsystencji, a to zepsuje cały efekt.
6
Zmielone ziemniaki oraz jedno jajko dodaj do mąki. W żadnym wypadku nie dodawaj więcej jajek, gdyż gnocchi wyjdą zbyt twarde. Całość szybko zagnieć, póki ciasto jest jeszcze ciepłe.
7
Ciasto uformuj w prostokąt, a następnie potnij na kwadraciki o wymiarach mniej więcej 2x2 cm. Z każdego kwadracika uformuj wałek, a następnie ułóż po kilka równolegle i potnij na kawałeczki o długości 1-1,5 cm.
8
Każdą kluseczkę nieco zaokrąglij oraz delikatnie ozdób jej powierzchnię widelcem, robiąc paski. Oprócz tego, że ładnie to wygląda, to jeszcze ułatwia równomierne ich ugotowanie.
9
Wrzucaj partiami do osolonej wody z dodatkiem oliwy. Gnocchi są gotowe, kiedy woda ponownie się zagotuje.
10
Świetnie smakują z najprostszym możliwym dodatkiem – skropione oliwą z oliwek i posypane parmezanem. Możesz je też śmiało podać z sosem ze świeżych pomidorów i świeżej bazylii. Możesz zaserwować je z sosem pesto. Możesz też do samego ciasta dodać pesto lub papkę ze szpinaku – kluseczki będą wtedy zielone. Możesz też zmiksować pieczonego bakłażana z odrobiną pieczonego czosnku i z takim sosem podać gnocchi. Możesz podać je właściwie z czym chcesz i cieszyć się za każdym razem innym smakiem.
?

Wskazówki
* Gnocchi to potrawa włoska, a tamtejsza kuchnia jest lżejsza niż nasza. Dlatego, chociaż to odpowiednik polskich kopytek, niezbyt pasują do nich ciężkie, zawiesiste sosy, skwarki, zasmażana kapusta. Takie dodatki będą lepsze do naszych kopytek czy klusek śląskich. Do gnocchi podaj raczej dodatki na bazie warzyw, grillowanych mięs, ryb czy owoców morza itd.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

spaghetti bolognese
Makaron z grzybami
Spaghetti z mięsem mielonym

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane