błyszczyk domowej roboty

Jak samodzielnie zrobić błyszczyk do ust?

W sklepach jest przeogromny wybór wszelkiego rodzaju mazideł do ust. Właściwie to nie ma potrzeby, byś sama sobie go przygotowywała, ale takie eksperymentowanie i zamienianie kuchni na małe laboratorium może okazać się całkiem ciekawe. Poza tym możesz ćwiczyć swoją kreatywność.
P

* wazelina
* cień do powiek lub szminka
* pojemnik do mikrofalówki
* mikrofalówka

1
Odmierz łyżeczką tyle wazeliny, ile chcesz mieć błyszczyka. Przełóż ją do miseczki, która nadaje się do mikrofalówki.
2
Wybierz cień, z którego chcesz zrobić błyszczyk. Dokładnie pokrusz odpowiednią ilość i wymieszaj z wazeliną.
3
Możesz stopniować intensywność koloru, dodając mniej lub więcej cienia.
4
Zamiast cienia możesz użyć szminki, zwłaszcza, jeżeli podoba ci się jej kolor, lecz trudno się ona rozprowadza.
5
Cień możesz też zastąpić miodem (dobrze pielęgnuje usta) oraz dodać trochę cynamonu lub aromatów spożywczych (np. mięta, wanilia, czy różne owocowe). Sprawdzi się też cukier waniliowy.
6
Jeżeli chcesz bardziej poeksperymentować, spróbuj zastąpić wazelinę olejem roślinnym z dodatkiem wosku pszczelego. Użyj ¼ filiżanki tłuszczu na 7 g wosku. Kolory i aromaty możesz dodać takie, jak w przypadku wazeliny.
7
Wymieszane składniki włóż do mikrofalówki i podgrzewaj przez 1,5 minuty.
8
Jeżeli nie masz mikrofalówki, możesz nałożyć wazelinę oraz cień na łyżkę do sosów lub chochlę do zup i podgrzać nad parą.
9
Roztopioną masę włóż teraz do zamrażarki, aby zgęstniała. Godzina wystarczy.
10
Przełóż do malutkiego słoiczka lub do pudełka po cieniach.
11
Możesz już się umalować!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane