Chodzenie na spacer z psem

Jak poprawić kondycję chodząc?
LunaLuna - specjalista Tipy.pl

Regularne spacery, marsze mogą pozytywnie wpłynąć na obniżenie ciśnienia i cholesterolu, wzmocnić mięśnie, spalić kalorie i sprawić, że Twoje serce będzie zdrowsze.
P

Rzeczy, których potrzebujesz
* mp3 player,
* okulary przeciwsłoneczne,
* wygodne buty sportowe.

1
Wybierz się do sklepu ze sportowym obuwiem i przymierz wiele par, aby wybrać takie, w których czujesz się najbardziej komfortowo. W przeciwieństwie do butów, możesz ubierać jakiekolwiek ubrania, aby tylko cię nic nie uwierało, nie obcierało i abyś czuł się komfortowo.
2
Idź przez 5 minut spokojnie, lekko aby się zrelaksować.
3
Rozciągnij mięśnie łydek, kolan i bioder, a także mięśnie ramion, rąk i kręgosłupa.
4
Następnie idź równym krokiem przez 10 – 30 minut. Jeżeli jesteś początkujący zacznij od 10 minut marszu i stopniowo zwiększaj czas marszu.
5
W takt marszu poruszaj rękoma, które trzymasz luźno zwisające bo bokach ciała.
6
Znajdź tempo, które jest komfortowe dla ciebie – musisz móc rozmawiać podczas marszu i nie może Cię to męczyć.
7
Trzymaj głowę prosto i rozluźnione ramiona.
8
Oddychaj głęboko. Jeżeli jest ci trudno złapać oddech lub nie możesz spokojnie mówić, zwolnij tempo marszu.
9
Zaczynaj od 3 sesji marszu tygodniowo i stopniowo zwiększaj do 5.
10
Dodawaj po 5 minut do czasu marszu w miarę jak twoja sprawność się poprawia. Jeżeli dasz radę maszerować przez 90 minut – zrób to.
11
Nie zapomnij o rozciąganiu po zakończeniu marszu.
?

Wskazówki
* jeżeli masz kłopot z wykonaniem jednej dłuższej sesji w ciągu dnia, podziel ja na dwie, wykonywanie np. rano i popołudniu tego samego dnia,
* muzyka może być twoim towarzyszem, który uprzyjemni czas marszu, ale nie słuchaj jej bardzo głośno. Musisz być w stanie słyszeć odgłosy otoczenia wokół ciebie.
* Poszukaj jakiegoś towarzysza do spacerów, nie ma nic lepszego niż motywacja,
* Zapisuj codziennie czas marszu z danego dnia,
* Ubieraj czapkę z daszkiem i okulary przeciwsłoneczne, aby słońce cię nie poparzyło,
* Jeżeli nigdy wcześniej nie uprawiałeś marszu, skonsultuj to z lekarzem.
* Zastanów się nad chodzeniem z kijkami Nordic Walking

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

olivaceous
14.11.2011
świetna porada na to by poprawić kondycję chodząc.
:)