olejek z mięty pieprzowej

Jak wykorzystać olejek z mięty pieprzowej w domu?
Faustyna - specjalista Tipy.pl

Olejek z mięty pieprzowej ma wiele zastosowań włączając gotowanie, pieczenie, lecznictwo oraz właśnie domowe porządki. Zastosowania mięty w gotowaniu i pieczeniu nie trzeba chyba nikomu wyjaśniać. Jeśli chodzi o medycynę, mięta może dodać nam energii, pomóc pokonać mdłości, zmniejszyć przekrwienie i zredukować swędzenie. Ale co z zastosowaniem mięty w domowych porządkach? Przekonajcie się sami czytając poniższy artykuł.
1
Wypełnij butelkę ze zraszaczem 1l wody i 10-15 kroplami olejku miętowego. Dokładnie zmieszaj. Spryskuj miksturą roślinki lub wzdłuż chodników, aby pozbyć się insektów takich jak mrówki, mszyce, żuczki, chrząszcze czy wszy roślin.
2
Dodaj kilkadziesiąt mililitrów olejku z mięty pieprzowej do puszki z farbą. Dokładnie zamieszaj. Dzięki temu nie będą powstawały opary z farby.
3
Użyj mięty pieprzowej do tępienia myszy. Zmocz olejkiem miętowym płatki kosmetyczne i porozkładaj je w miejscach, w których najczęściej są myszy, lub domyślasz się, że są. Porozkładaj je również w pobliżu okien czy drzwi, czyli w miejscach, którymi myszy mogą się do domu przedostać.
4
Dodaj olejek miętowy również do środka czyszczącego. Ma on właściwości przeciwgrzybiczne i antybakteryjne. Z łatwością więc zwalczysz w domu podczas porządków i jedno i drugie. Spryskaj daną powierzchnię, pozostaw na chwilkę i wyczyść dobrze gąbką.
5
Dodaj kilka kropel mięty do jonizatora, a świeży jej zapach rozniesie się po całym domu.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane