nordic walking

Jak uprawiać nordic walking?
JoginkaJoginka - specjalista Tipy.pl

Nordic walking to technika chodzenia ze specjalnymi kijkami. Rozróżnia się trzy rodzaje nordic walking: zdrowotny, fitness i sportowy. Korzyści płynące z nordic walking to ogólna poprawa stanu zdrowia, krążenia, a także dotlenienie całego organizmu. Zmniejsza napięcie w kolanach, biodrach i kostkach. Ponadto podczas marszu nordic walking spalamy więcej kalorii niż podczas zwykłego marszu. Jak zatem poprawnie uprawiać ten tak korzystny dla nas marsz? Odpowiedź poniżej.
1
kijki do nordic walking

Odpowiednie kijki. Dobór właściwych kijków jest bardzo ważny. Wybierając kijek dla siebie weź pod uwagę swój wzrost, długość kroku, poziom swojej sprawności fizycznej, swoje umiejętności czy rodzaj nawierzchni po której będziemy chodzić. Przede wszystkim jednak zwróć uwagę na długość kijka. Jest ona uzależniona od Twojego wzrostu. Kijek powinien mec długość wynoszącą około 70% Twojego wzrostu. Najlepiej jeśli kijek (z rozluźnionym uchwytem rękojeści i bez 'bucika asfaltowego') będzie sięgał mniej więcej łokcia. Osoby początkujące powinny wybrać sobie kijki o 5cm krótsze. A po nabraniu wprawy kijki o właściwej długości lub 5cm dłuższe. Zależy jak jest wygodnie.

2
kijki do nordic walking - uchwyt

Uchwyt. Kijki do nordic walking mają specjalne paski, które mocują dłoń w rękojeści. Muszą dobrze pasować do ręki, aby można było swobodnie chwytać kijki i bezproblemowo się poruszać. Paski powinny być mocne. Kiedy odpychasz się kijkiem zewnętrzna część dłoni opiera się na pasku. W tym samym czasie palce rozluźniają uchwyt. Paski więc nie powinny Cię obcierać i dawać poczucia dyskomfortu. Idealnie jeśli pasek może być regulowany w zależności od wielkości dłoni.

3
nordic walking - pozycja

Pozycja. Trzymaj sylwetkę prosto, nie garb się i nie odchylaj do tyłu. Rozluźnij ramiona, opuść je luźno. Monitoruj ramiona podczas marszu, upewniaj się, że nie są napięte. Głowa powinna być prosto, patrz do przodu.

4
nordic walking - marsz
Marsz.

  • Zacznij marsz od ciągnięcia kijków za sobą.

  • Po chwili dodaj je do marszu. Odpychaj się nimi tak, aby zawsze jeden pozostał w tyle. Zrób krok lewą nogą. Gdy lewa noga idzie do przodu prawa ręka z kijkiem również powinna iść do przodu.Prawy kijek oprzyj na podłożu i odepchnij się nim robiąc kolejny krok.

  • Teraz zrób krok prawą nogą, jednocześnie wysuń lewą rękę z kijkiem do przodu i oprzyj go o podłoże, aby się odepchnąć przy następnym kroku. Itd. To proste.

  • Podczas odpychania się kijkiem ręka na końcu tej czynności powinna być wyprostowana w łokciu. W tym momencie również (po odepchnięciu się kijkiem) rozluźnij zaciśniętą i trzymającą kijek pięść i wypuść kijek. Nie bój się nie wyleci, przecież po to masz paski.

5

Informacje dodatkowe. Pamiętaj, że jeśli jesteś początkujący nie możesz przesadzać z marszem. To niby niepozorne chodzenie, ale wbrew pozorom wprawiasz w ruch nieużywane mięśnie i możesz nabawić się zakwasów. Pierwszy spacer powinien trwać około 20 minut. Z każdym kolejnym razem zwiększaj ten limit o 5-10 minut. Dla utrzymania ciała w sprawności i zdrowiu zaleca się marsze trwające od 30 do 60 minut przez większość dni w tygodniu.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane