Płaczące dziecko

Jak rozpoznać kolkę u niemowlaka?
DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl

Noworodki dość często mają okresy, kiedy są wyjątkowo drażliwe i z pozoru płaczą bez powodu. Jeśli jednak podejrzewasz u dziecka kolkę wówczas sprawdź, czy ma następujące objawy:
1
Dziecko bardzo płacze przez dłuższy okres czasu pomimo pocieszania, rozśmieszania itp.
2
Objawy występują mniej więcej o tej samej godzinie każdego dnia lub nocy, często niedługo po posiłku i zwykle kończą się tak samo gwałtownie, jak się zaczęły.
3
Brzuszek dziecka wygląda na wzdęty i jest twardy w dotyku.
4
Niemowlak ma nóżki podkurczone pod klatkę piersiową, zaciśnięte piąstki, macha rączkami i nóżkami, wygina plecy w łuk.
5
Zdarza się, że dziecko ma problemy ze snem, jest drażliwe i kapryśne.
6
W większości przypadków, kolka jest największym bólem z jakim niemowlak ma do czynienia. Kolka to ostre bóle brzucha z intensywnymi skurczami, jednak ponieważ małe dzieci nie mogą dokładnie opisać co im dolega to rodzice zwykle nie potrafią im pomóc. Kolka niemowlęca jest bardzo powszechna i pojawia się przez kilka pierwszych tygodni życia do 4 miesiąca (rzadko się zdarza, że do kolka występuje 6 miesiąca życia). Pediatrzy diagnozując kolkę często kierują się "regułą trzech": dziecko płacze 3 godziny dziennie lub więcej, przez co najmniej 3 dni w tygodniu i przez okres 3 tygodni (jednak ta reguła nie sprawdza się u wszystkich dzieci).

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane