Masaż na kolkę

Jak zrobić masaż na kolkę?

DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl

Masaż uspokoi płaczące dziecko, pomoże mu w przypadku bolesnej kolki ale również ma wiele innych korzyści. Dzieci, tak jak dorośli mogą być zestresowane a masaż je uspokoi i zrelaksuje. Taki relaks pomoże w trawieniu oraz zapewni zdrowy wzrost wszystkim wcześniakom.

Korzyści masażu:
- poprawia krążenie
- poprawia trawienie
- stymuluje wzrost i rozwój dziecka
- wzmacnia więź między dzieckiem a osobą wykonującą masaż
- wzmacnia świadomość własnego ciała
- relaksuje i uspokaja dziecko

Kiedy masować dziecko?
Dobrym czasem jest okres, kiedy jesteś zrelaksowana i masz wystarczająco dużo czasu, aby wykonać masaż dziecku w ciszy i spokoju (bez żadnych zewnętrznych zakłóceń). Nie należy masować dziecka od razu po jedzeniu, kiedy ma pełny brzuszek - najlepiej będzie odczekać około pół godziny po jedzeniu.

P

* ręcznik
* olejek
* spokojna, relaksująca muzyka

1
Połóż dziecko na pleckach na ręczniku. Na początku zacznij masować głowę dziecka i twarz (bez użycia olejku). Opuszkami palców czesz główkę dziecka oraz głaszcz po buzi.
2
Trzymając główkę dziecka w obydwu dłoniach, połóż swoje kciuki, tak, aby łączyły się na środku czółka i przesuwaj je do skroni. Następnie od skroni przesuń palce po zarysie szczęki oraz zakończ na podbródku. Delikatnymi ruchami wykonaj kilka powtórzeń.
3
Połóż dłonie na klatce piersiowej dziecka i delikatnie je przesuwaj w kierunku ramion.
4
Zacznij masować rączki dziecka. Chwyć w jedną dłoń rączkę dziecka zaś drugą delikatnie ją ugniataj od pachy po dłoń.
5
Po rękach skup się na samych dłoniach dziecka. Delikatnie masuj dłonie dziecka, paluszki oraz miejsce pomiędzy palcem wskazującym a kciukiem. Bierz po kolei w palce paluszki dziecka i delikatnie je pociągaj i głaszcz po ich długości.
6
Jak już dojdziesz do brzuszka, pamiętaj, aby twoje ruchy były bardzo delikatne. Brzuszek masuj kolistymi ruchami, zgodnie ze wskazówkami zegara. Staraj się nie przerywać dotyku - jak jedna ręka będzie kończyć ruch to na jej miejsce połóż drugą rękę i kontynuuj masaż.
7
Następnie zacznij masować nóżki dziecka. Podnieś je do góry w kierunku klatki piersiowej, tak aby piętki dziecka dotykały jego pupy. Następnie pociągnij nóżki do siebie i w dół. Następnie chwyć dziecko za kostki i podnoś nóżki na przemian do góry i w dół, tak jak jedzie się na rowerze.
8
Masuj wierzch i spód stóp dziecka. Masuj kciukiem podbicie stóp oraz roluj w palcach każdy paluszek z osobna.
9
Delikatnie odwróć dziecko na brzuszek, uważając na jego główkę. Zacznij głaskać dziecko po pleckach, długimi ruchami, zaczynając od ramion i kończąc na stópkach. Nie zapomnij o pupie dziecka - pośladki to też mięśnie.
10
Zakończ masaż przytuleniem dziecka.
?

Wskazówki
* Taki masaż można wykonywać dziecku codziennie i wprowadzić go jako część dnia - szczególnie, jeśli dziecko cierpi na kolki.
* Uważnie obserwuj dziecko podczas masażu - będziesz wiedzieć, kiedy dziecku zacznie się masaż nudzić.
* Noworodkom wystarczy kilka minut masażu zaś niemowlakom około 10-15 min.

Powiązane porady

jak się komunikować z małym dzieckiem?
kolka u dzieci
kolka u dziecka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane