dziecko pijące mleko

Jak przechowywać mleko odciągnięte z piersi?

AniaAnia - specjalista Tipy.pl
Jeżeli masz możliwość, warto odciągnąć trochę pokarmu i go zgromadzić. Możesz go wykorzystać na karmienie gdy jesteś poza domem, zamiast podawać w tym czasie dziecku mieszankę. Badania wykazały że mleko kobiece, jest najbardziej wartościowe i najodpowiedniejsze dla noworodka.
1
Plastikowe pojemniki do przechowywania odciągniętego mleka są lepsze od szklanych nie tylko dlatego, że szklane łatwo się tłuką, lecz również dlatego, że zwalczające choroby białe ciałka krwi w mleku kobiecym bardziej przyczepiają się do szkła, niż do plastiku i przez to mniejsza ich ilość jest dostarczana do organizmu dziecka.
2
Niektóre odciągacze zaopatrzone są w pojemniki, które można wykorzystać do przechowywania mleka i do karmienia z nich dzieci, inne pozwalają na użycie standardowych butelek niemowlęcych do przechowywania odciągniętego mleka.
3
Małe butelki (125 ml) są praktyczne dla małych dzieci, które mają jeszcze niewielki apetyt. Duże (250 ml) są dobre dla starszych niemowląt. Jeżeli mleko przechowywane będzie w temperaturze pokojowej dłużej niż 30 minut lub w lodówce dłużej niż 48 godzin, to wysterylizuj pojemniki lub butelki albo umyj je w wodzie o temperaturze przynajmniej 80 stopni C. W innym wypadku wystarczy umycie gorącej wodzie z płynem za pomocą szczotki do butelek.
4
Jak najszybciej schowaj do lodówki odciągnięte mleko. Jeżeli to nie jest możliwe, użyj sterylnego pojemnika, którym pokarm pozostanie świeży w temperaturze pokojowej do 6 godzin (osłonięty przed słońcem z dala od kaloryferów lub innych źródeł ciepła). Możesz przechowywać mleko z piersi w lodówce do 48 godzin lub schładzać je przez 30 minut, a następnie zamrozić.
5
Napełnij pojemniki tylko do 3/4 ich pojemności, ponieważ zamrożone mleko zwiększy swoją objętość. Pokarm przechowywany w zamrażalniku lodówki zachowuje świeżość do dwóch tygodni, a w zamrażarce do trzech miesięcy.
6
Aby rozmrozić mleko, potrząsaj butelką pod strumieniem letniej wody z kranu i zużyj je w ciągu 30 minut. Możesz też rozmrozić mleko, wstawiając je z zamrażarki do lodówki, wtedy musisz je podać dziecku przed upływem 3 godzin.
7
Nie rozmrażaj mleka, pozostawiając go w temperaturze pokojowej, nie używaj także w tym celu kuchenki mikrofalowej. Nie zamrażaj ponownie. Jeżeli dziecko nie wypije całej porcji mleka, wylej resztkę do zlewu.
?

Wskazówki
* Jeżeli masz zamiar często przenosić odciągnięty pokarm, zaopatrz się w specjalny izolowany pojemnik, termos lub turystyczną torbę-lodówkę, do której wkłada się butelkę i okłada lodem.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Okłady z liści kapusty na pierś
jakie mięso dla dziecka
odciąganie mleka z piersi

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane