oznaczenia na kosmetykach

Jak odczytywać oznaczenia na kosmetykach?

Znajomość tajemniczych znaczków na kosmetykach jest bardzo ważna – w końcu to substancje, które nakładamy na skórę. Oto krótki przewodnik po tym, co producenci rysują na ich opakowaniach.
1
oznaczenia na kosmetykach - dołączona ulotka
Ręka na książce. Oznacza, że do tego kosmetyku dołączono ulotkę. Ulotka zwykle zawiera informacje dotyczące składu kosmetyku, zastosowania, ewentualne ostrzeżenia. Stosowana jest wtedy, kiedy na opakowaniu nie ma wystarczającej ilości miejsca na wszystkie informacje.
2
oznaczenia na kosmetykach - trwałość produktu
Symbol otwartego słoika. Informuje, w ciągu ilu miesięcy powinno się zużyć produkt. Liczba ta jest podana na słoiku lub obok niego. Trwałość tego produktu przekracza 30 miesięcy, jeżeli na opakowaniu nie jest podana dodatkowo data ważności. Jeżeli jest, zwykle jest krótsza.
3
oznaczenia na kosmetykach - wyrzuć do kosza
Opakowanie wyrzuć do kosza na odpady.
4
oznaczenia na kosmetykach - materiał opakowania
Oznacza materiał, z którego wykonano opakowanie. Tutaj - aluminium. Trójkąt ze strzałkami oznacza, że opakowanie nadaje się do recyklingu. Symbole innych materiałów to: pap - papier, pe - polietylen, pvc - polichlorek winylu.
5
oznaczenia na kosmetykach - nie niszczy warstwy ozonowej
Ten produkt nie zawiera freonów ani halonów, niszczących warstwę ozonową.
6
oznaczenia na kosmetykach - nie testowany na zwierzętach
Ten produkt, ani żaden z jego składników, nie był testowany na zwierzętach. Obecnie coraz rzadziej można spotkać to oznaczenie, ponieważ testowanie produktów na zwierzętach zostało zabronione i siłą rzeczy kosmetyki nie mogą być na nich testowane.
7
oznaczenia na kosmetykach - produkt łatwopalny
Ostrzeżenie przed łatwopalnością produktu. Należy przechowywać go w temperaturze poniżej 50 stopni C. Nie wolno go spalać ani dziurawić, nawet po zużyciu. Nie wolno niczego palić blisko tego produktu. Jeżeli nad znakiem płomienia widzisz dodatkowo "F+", oznacza to, że ten produkt jest skrajnie łatwopalny.
8
oznaczenia na kosmetykach - standardowy system wagi
Znak ten informuje, że producent skorzystał z uznaniowego standardowego systemu kontroli wagi bądź objętości na etapie produkcji. Znak ten jet umieszczany przy objętości/wadze kosmetyku.
9
oznaczenia na kosmetykach - wspieranie recyklingu
Producent tego kosmetyku wniósł wkład finansowy na rzecz organizacji zajmującej się recyklingiem opakowań.
10
Posiada atest PZH. Producenci nie mają już obowiązku posiadania tego atestu. Jeżeli widzisz taki napis na opakowaniu - producent umieścił go dobrowolnie.
11
Poza tym na opakowaniu każdego kosmetyku powinny znaleźć się: nazwa produktu zgłoszona do Krajowego Rejestru Informowania o Kosmetykach, nazwa oraz adres producenta lub jego strona internetową, lub inne dane kontaktowe, dokładny skład surowcowy wg INCI, dokładna pojemność lub objętość produktu, ewentualne ostrzeżenia, numer partii i dane o działaniu,
12
Pamiętaj, że aby właściwości kosmetyku pozostały niezmienione przez cały okres przydatności do użycia, należy przechowywać go zgodnie z zaleceniami producenta. Dla większości kosmetyków najlepsze będzie miejsce suche (czyli nie łazienka), ciemne (czyli nie parapet okienny) i chłodne (czyli nie w pobliżu ogrzewania, a najlepiej - lodówka). Z tego względu ryzykowne jest kupowanie w kioskach czy niewielkich osiedlowych sklepikach. Na zakupy kosmetyczne wybierz się do drogerii, perfumerii lub apteki.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane